جاذبه های گردشگری آیاناپا در کشور قبرس

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/07/15
جاذبه های گردشگری آیاناپا در کشور قبرسایاناپا سکونتگاهی واقع در انتهای شرقی ساحل جنوبی قبرس است که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این مکان در ناحیه فاماگوستا واقع و به خاطر هوای آفتابی، سواحل زیبا و سرگرم کننده بودنش شهرت دارد.
از نظر جغرافیایی، ایاناپا نزدیک دماغه‌ "گرکو" در بخش شرقی قبرس درست در جنوب فاماگوتسا واقع شده است و بخشی از یک ناحیه‌ بزرگ، مشهور به Kokkinochoria ("روستای سرخ"، نامی که از رنگ سرخ خاکش مشتق شده) را شکل می‌دهد. ایا ناپا در واقع تفرجگاهی بزرگ به شمار می‌رود که به صورت مسکونی در آمده است.
جاذبه های گردشگری آیاناپا در کشور قبرس
در اینجا می‌توانید انواع رستوران، کافه، فروشگاه، سواحل زیبای شنی و تفریحات متنوعی را پیدا کنید. این شهر کوچک ایستگاه پلیس، ایستگاه رادیویی، دبیرستان، یک موزه و چندین کلیسا هم دارد. تنها بنای تاریخی جالب و مهم ایا ناپا، یک صومعه‌ی قرن چهاردهمی است. علاوه بر این‌ها، فرصت گشت و گذار در میان غارهای دریایی و یک پارک جنگلی ملی، امکان دوچرخه سواری در مسیرهای مخصوص هم برای گردشگران فراهم است.

این تفرجگاه در هر ماهی از سال، شخصیت و اتمسفری ویژه دارد. در طول ماه ژانویه، اغلب خیابان‌های توریستی شهر که پر تعداد هم نیستند، به دلیل هوای ابری و نبودن تعداد بالای گردشگر بسته هستند. در ماه فوریه صاحبان کسب و کار، خود را برای فصل تابستان آماده می‌کنند و در ماه مارس برخی از مکان‌ها کم کم باز می‌شوند و هوا هم روبه گرمی می‌رود. ماه آوریل شروع فصل گردشگری و همچنین زمانی است که اولین گروه از کارگران به سمت این منطقه روانه می‌شوند.

از جمله بهترین جاذبه‌های ایاناپا می‌توان به صومعه‌ی ایا ناپا، دماغه‌ی گرکو (Cape Greco)، پارک مجسمه‌ها، غارهای دریایی، موزه‌ی Thalassa، ساحل نیسی، ساحل گرشین (Grecian) و انجام ورزش هیجان انگیز بانجی جامپینگ اشاره کرد.

آدرس آیاناپا در قبرس


انتهای شرقی ساحل جنوبی قبرس، ناحیه فاماگوستا.
اغلب کسانی که قصد بازدید از ایاناپا را دارند، با پرواز خود را به فرودگاه لارناکا در جزیره‌ی قبرس می‌رسانند و از آنجا سوار بر تاکسی با طی حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه به ایاناپا سفر می‌کنند. برخی نیز فرودگاه پافوس vh که حدود ۲ ساعت فاصله دارد و گاهی پروازهای ارزان‌تری را ارایه می‌کند ترجیح می‌دهند. اتوبوس‌های بین شهری از لارناکا به سمت ایاناپا (۴۰ تا ۴۵ دقیقه) سفر می‌کنند. بلیت تک سفره‌ی این وسایل نقلیه ۴ یورو، بلیت یک روزه ۷ یورو و بلیت ۷ روزه ۳۳ یورو می‌شود. اگر دانشجو باشید و مدرک شناسایی معتبر ارایه کنید (اگرچه تنها کارت‌های دانشجویی از دانشگاه‌های قبرس معتبر هستند)، می‌توانید تا حدود ۵۰ درصد تخفیف بگیرید. در فرودگاه می‌توانید سوار اتوبوس‌های شماره‌ی ۴۱۷، ۴۱۸، ۴۱۹، ۴۲۵ و ۴۲۹ شوید و به مرکز لارناکا سفر کنید (درخواست کنید که شما را در ایستگاه مرکزی پلیس پیاده کنند). اتوبوس خط ۷۱۱ هم که از لارناکا به سمت ایاناپا سفر می‌کند، در روستاهای بین‌راهی توقف خواهد کرد، بنابراین سفر با این خط حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد و بهتر است از آن اجتناب کنید. البته اگر می‌خواهید هزینه‌ی کمتری بپردازید (۲.۵۰ یورو برای یک مسیر) مناسب شما است.

ایاناپا چندان بزرگ نیست، بنابراین می‌توانید با پیاده‌روی بیشتر نقاط آن را به جستجو و گشت و گذار بپردازید. اگر هم تمایل به استفاده از دوچرخه داشتید، نقاط زیادی وجود دارند که این وسیله‌ی نقلیه‌ی دوست داشتنی را کرایه می‌دهند. اجاره‌ی اتومبیل هم گزینه‌ی وسوسه کننده‌ای است، اما به خاطر ترافیک هم که شده بهتر است از آن دوری کنید. از طرف دیگر تاکسی‌ها هم نسبت به دیگر شهرهای اروپایی کرایه‌های مقرون به‌صرفه‌ای دارند، فقط قبل از حرکت مطمئن شوید راننده، تاکسی‌متر را فعال کرده باشد.
advertising