آبشار آب پری رویان شهرستان نور مازندران

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/04/30
آبشار آب پری رویان شهرستان نور مازندران


اگر از چالوس، تقریبا 50 کیلومتر به سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی «سی‌سنگان» به شهری به نام «رویان» می‌رسیم که نام قدیمی‌اش «علمده» بوده است. منطقه‌ای گردشگرپذیر و خوش آب و هوا که در استان مازندران و در فاصله ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیک شهر رویان واقع‌ شده است. این شهر به دلیل بازار فصلی بزرگش همیشه شلوغ است. در سمت مقابل بازار، پارچه‌ی کوچکی نصب‌شده که روی آن نوشته‌ شده: آب‌ پری رویان
آبشار آب پری رویان شهرستان نور مازندران
منطقه آب پری آبشاری به همین نام دارد. در آب پری درختان با فاصله کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌ است. این ناحیه همسایه «کجور» و «یوش» است. آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد، زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است. با این حال گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته به این محل می‌آیند.

اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا 10 درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌شوند. آب‌‌پری یا «آب‌پری رویان» منطقه‌ای گردشگری و خوش آب‌وهواست. در این منطقه درخت‌ها از هم فاصله‌ی کمی دارند و بیشتر مناطق جنگل بکر و دست نخورده مانده است.

اطراف آبشار آلاچیق‌ هایی برای پهن کردن زیرانداز و سفره و نشستن ۱۰ نفر جا هست. نزدیک اینجا وسایل بازی برای کودکان هم درست شده تا هر وقت از خسته شدند، با این وسایل سرگرم شوند. همچنین نگران سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی در نزدیکی آبشار نباید باشیم.

این را هم بگوییم که همیشه زنانی مشغول پختن نان محلی در اطراف این منطقه هستند. چند کیلومتر بالاتر هم دکه‌‌ای میرزاقاسمی خوشمزه می‌پزد. رستوران‌های نزدیک به آبشار، آش‌های محلی خوشمزه و چای زغالی داغ هم می‌فروشند

مسیر دسترسی آبشار آب پری


آدرس: استان مازندران - 13 کیلومتری شهر رویان - جاده رویان - بلده - منطقه آب پری
برای رسیدن به آبشار آب پری باید خودتان را به شهر کوچک رویان برسانید و وارد خیابان شهدا شوید. بعد از رسیدن به اولین چهارراه، مسیر مستقیم را ادامه دهید تا وارد جاده ی رویان - بلده شوید. پس از طی 12 کیلومتر در یک مسیر پیچ در پیچ که با نام گلندرورد و سوردارشهرت دارد، آبشار را در سمت چپ جاده می بینید.
advertising