غار باتو کوالالامپور مالزی از معروفترین معابد دین هندو

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/02/03
غار باتو کوالالامپور مالزی از معروفترین معابد دین هندو

غار باتو مالزی


یکی‌ از مراکز توریستی مالزی، غار باتو کیو یا غارمیمونها است.این مکان از اماکن مقدس هندوهاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک.این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد،در شمال شهر کوالالامپور و درحدود 13 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت،پرستش و تجمع هندوها است.
غار باتو کوالالامپور مالزی از معروفترین معابد دین هندو
این غار بعنوان یکی از دیدنی های کوالالامپور شامل 3 غار اصلی و یک غار کوچک می شود. و از سنگ آهک بوده که 400 متر ارتفاع و طول آن به بیش از 100 می رسد از Golden Triangle شما با تاکسی و یا اتوبوس خط 11 می توانید به راحتی به این محل برسید.وقتی به این محل می رسید تعداد زیادی میمون به استقبال شما می آیند. اگر شما سر راه بادام زمینی و موز خریده باشید آنها به قصد گرفتن آنها به شما نزدیک می شوند. شما باید از 272 پله بالا بروید تا غار مقدس و باستانی Batu می رساند.

معبد غارهای باتو


غارباتو از مکان‌های دیدنی مالزی است. تپه‌ای که معبد باتو روی آن بنا شده مکان مقدس و مشهوری است که از ویژگی‌های آن وجود مجموعه‌ای از معابد‌ پراکنده در غار‌های این تپه است. علاوه بر طبیعت زیبا و جذاب، مجسمه‌ی بلند و طلایی هندو و بناهای درون غارها تجربه‌ای مرموز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. اگرچه خود غارها 400 میلیون سال قدمت دارند با این وجود مکان‌های مذهبی در قرن 19 میلادی در آنها بنا شده است.

این معبد به دلیل نزدیکی به تپه.ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده.است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد این معبد یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان می.باشد. سالانه بیش از 1/5 میلیون نفر از این معبد دیدین می.کنند که از این رو این معبد را به یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان بدل کرده است.
advertising