پارک ملی کاکادو استرالیا یکی از بزرگترین معادن اورانیوم جهان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/01/09
پارک ملی کاکادو استرالیا یکی از بزرگترین معادن اورانیوم جهان

پارک کاکادو استرالیا


استرالیا کشور عجایب است کشوری که مقصد بسیاری از توریست های ماجراجو هم هست. اگرچه امروز استرالیا بیشتر در سیطره مهاجران اروپایی و آسیایی است اما دولت و مردم استرالیا سعی بسیاری در حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگیشان دارند. پارک ملی کاکادو یکی از این مناطق حفاظت شده است که توسط دولت استرالیا به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری به آن توجه ویژه شده است.
پارک ملی کاکادو استرالیا یکی از بزرگترین معادن اورانیوم جهان
پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا و 171 کیلومتری جنوب شرق داروین قرار دارد.مساحت پارک ملی کاکادو 19،804 7،646 کیلومتر مربع است و فاصله شمال تا جنوب ان 200 کیلومتر و از شرق به غرب ان 100 کیلومتر است. این اندازه برابر است با مساحت اسلوونی یا حدود یک سوم اندازه تاسمانی و یا تقریبا نیمی از اندازه سوئیس است. رودخانه عجیب و غریب مارمولک‌ جنوبی، سواحل شنی، جنگل‌های باران‌زار موسمی و دریاچه‌های کوچک، این پارک را منطقه‌‌ای جذاب و دلپذیر برای کشف و جستجو تبدیل کرده‌اند

نکته ای جالب است بدانید در مورد پارک کاکادو در استرالیا این است این پارک علاوه بر جاذبه ی طبیعی به عنوان یکی از میراث ملی هم محسوب می شود چرا که یکی از بزرگترین معادن اورانیوم درون این پارک قرار گرفته است و افزون بر مناطق طبیعی و ملی دارای بخش های باستان شناسی می باشد که فرهنگ مردم بومی استرالیا را با بیش از 4000 سال در خود حفظ کرده است. این پارک به‌ عنوان یک طبیعت بکر و دست ‌نخورده در سال 1981 به‌ عنوان مکانی فرهنگی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آثار تاریخی پارک ملی کاکادو استرالیا


در پارک کاکادو در استرالیا هر قسمت را که نگاه کنید زیبایی های خاص خودش را می توانید مشاهده کنید. در این پارک می توانید سنگ نگاره های متنوعی که توسط ساکنان بومی کشور استرالیا در طی هزاران سالی که در این منطقه زندگی می کردند و از خود به جای گذاشته اند را مشاهده کنید. هر کدام از این سنگ نگاره ها که کشف شده اند قدمتی بیش از 20 هزار سال نیز داشته اند که می تواند بر اهمیت پارک ملی کاکادو در استرالیا بیافزاید.

تفریحات پارک ملی کاکادو استرالیا


شما می توانید هنگام بازدید از پارک ملی کاکادو در استرالیا از تفریحات متعددی که برایتان در نظر گرفته شده است استفاده کنید و تجربه دلچسبی از سفر به این پارک برای خودتان رقم بزنید. در ادامه به چند مورد از تفریحاتی که در این پارک امکان پذیر است اشاره کنیم:

پیاده روی


تورهای پیاده روی متعددی برای مسیر 20000 کیلومترمربعی این پارک در نظر گفته شده است که با استفاده از هر کدام از آن ها می توانید آبشارهای سرازیر شده از ارتفاعات، حوضچه هایی که در امتداد این آبشارها تشکیل شده و یا حیات وحش هیجان انگیز آن را نیز مشاهده کنید.

آبشار گردی


یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانید در پارک ملی کاکادو در استرالیا انجام دهید این است که از آبشارهای متعددی که در آن وجود دارد دیدن کنید، دو آبشار جیم جیم و آبشار دوقلو از معروف ترین آن ها هستند و آبشار دوقلو در میان جنگل های موسمی قرار گرفته که از جمله بهترین سایت های گردشگری در این منطقه به شمار می رود.شنا، ماهی گیری و تماشای پرندگان از جمله دیگر فعالیت هایی است که در پارک ملی کاکادو در استرالیا می توانید انجام دهید.

تماشای کروکودیل ها


تقریبا بیش از 10000 کروکودیل در این پارک وجود دارد که حتما پیشنهاد می شود به همراه یک راهنما برای بازدید از آن ها بروید و در کنار آنها عکس هایی را تهیه کنید.

سنگ نگاره های 20 میلیون ساله


در این پارک تورهایی برگزار می شود که در آن یک راهنما همراه بازدیدکنندگان است و به آن ها اطلاعات تاریخی لازم درباره سنگ نگاره های ۲۰ میلیون ساله می دهد، تا بیشتر با این جاذبه ی تاریخی آشنا شوند.

پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی کاکادو در استرالیا


در این پارک دیدنی در استرالیا رودخانه های عجیب و غربی که به آن مارمولک جنوبی می گویند نیز وجود دارد و همچنین علاوه بر آن جنگل های باران زای موسمی و دریاچه های کوچک جذاب و دلپذیری وجود دارد که هر کدام می توانند برای گردشگران ماجراجویی که اهل تجربه هیجان و بازدید از مکان های ناشناخته باشند گزینه های مناسبی باشد. پارک ملی «کاکادو» به دلیل برخورداری از 30 درصد گونه‌های مختلف پرندگان استرالیایی به یکی از بهترین مناطق تماشای پرندگان در جهان نیز تبدیل شده است.

به غیر از پرندگان در این پارک حیواناتی نظیر کروکودیل، کانگورو و والابی هایی هم زیست می کنند که به یکی از جاذبه های گردشگری پارک ملی کاکادو در استرالیا تبدیل شده اند. با تمام این تفاسیر باز هم می توان گفت که زیباترین و جذاب ترین جاذبه هایی که در این پارک وجود دارد سنگ نگاره هایی است که هر کدام قدمت 20 هزار ساله دارند و نگهدارنده ی فرهنگ بومی اهالی آن منطقه هستند. لازم به ذکر به منظور این که بیشتر با این جاذبه ها در این پارک آشنا شوید و همچنین به دلیل وسیع بودن پارک در آن گم نشوید سعی کنید که با یک راهنما یا تورهایی که برگزار می شود به سمت آن بروید.

امکانات رفاهی پارک ملی کاکادو استرالیا


برای بازدید از پارک ملی کاکادو در استرالیا تورها و راهنماهای متعددی وجود دارد که کمک می کند بتوانید این پارم را بیشتر و بهتر بشناسید. پوشش گیاهی هر بخش از این منطقه منحصر به خودش است و تورهایی که برگزار می شود هر کدام دارای تجهیزات منحصر به فردی هستند که شما بتوانید پارک را بهتر بازدید نمایید. از جمله تجهیزاتی که برای بازدید از این پارک نیز لازم است: ماشین ‌های آ فرود، کروزها و قایق های آبی که برای تماشای رودخانه ها و مسیر بکر و زیبا، هلی‌کوپترها که می توانند تمام چشم اندازهای بی نظیر از جمله آبشارها و پوشش های گیاهی وسیع را با استفاده از آن ها ببینید و لذت ببرید.
advertising