روسیه توریست به ایستگاه بین المللی فضا می فرستد

علمی و تکنولوژیجهان هستی

- 97/12/06
روسیه توریست به ایستگاه بین المللی فضا می فرستدطبق برنامه ریزی‌های انجام شده، این شرکت قصد دارد حداکثر تا انتهای سال 2021 میلادی، دو سفینه‌ی فضایی توریستی را به استگاه فضایی بین‌المللی یا ISS بفرستد. این کشور طبق اطلاعات در دسترس، قرار است تا برای این کار از سفینه‌های فضایی سویوز (Soyuz) استفاده کند،به گزارش خبرگزاری ENgadget، روسیه از سال 2001 میلادی تا به الان رویای فرستادن توریست‌های فضایی را در سر می‌پرورانده است، آن‌ها طبق برنامه ریزی‌های اولیه‌ی خود قصد داشتند تا تعداد ۷ نفر از توریست‌های فضایی را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستند اما آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا در آینده نزدیک این تعداد را حتی نسبت به ایده‌ی اولیه‌ی خود نیز بیشتر گسترش دهند.

آژانس فضایی کشور روسیه که با نام Roscosmos شناخته می‌شود، قراردادی را با شرکت Space Adventures امضا کرده است که به موجب آن دو «مسافر غیرفضانورد سفینه‌ی فضایی» (توریست‌ها) به ایستگاه فضایی بین المللی در اواخر سال 2021 سفر خواهند کرد. آن‌ها با استفاده از یک فضاپیمای سفارشی Soyuz برای یک سفر کوتاه مدت دعوت شده و پس از مدت کوتاهی بر روی ایستگاه فضایی بین المللی پیاده خواهند شد. با وجود تمام این برنامه ریزی‌ها، هنوز اما صندلی‌های این فضا پیما، مهمان‌های خود را نشناخته است و همچنان افراد برای شرکت در این سفر تعیین نهایی نشده‌اند. هرچند حدث افراد همراهی کننده‌ی احتمالی این سفینه نباید ناشناخته باشند، چرا که اگر دقت نکرده‌ باشید باید به این نکته اشاره کنیم که این سفر اندکی خرج برای مسافران علاقه‌مندان به آن در پی خواهد داشت و یکی از لازمه‌های اصلی مورد نیاز برای این سفر شگفت انگیز داشتن یک حساب بانکی چه بسا شگفت انگیز‌تر از این سفر خواهد بود.

Roscosmos در مورد این ایده و انگیزه انجام آن هیچگونه پشیمانی ندارد و از ابراز آن سرافکنده نیست. این سازمان فضایی به این نکته اشاره کرد در صورت انجام نهایی این برنامه مسافران متقاضی برای سفر به ایستگاه بین المللی فضایی، مبالغ قابل توجهی را پرداخت خواهند کرد که این کمک‌های مالی بزرگی در جهت سرمایه گذاری در صنعت هواپیما روسیه و ارتقاء وسایلی از جمله ماشین‌های آینده سایوز خواهد بود. انجام تبلیغات همچنین در این برنامه تنها یک هدف ثانویه به حساب می‌آید، این برنامه همچنین باعث کمک به برنامه‌های آینده‌ی این سازمان فضایی خواهد شد و به جلب کردن اعتماد عمومی برای انجام کار‌های بزرگتر و چه بسا پرهزینه‌تر، جلب خواهد کرد.

با این وجود، انجام برنامه‌ی موفقیت آمیز توریستی این سازمان در سال 2021 میلادی در شرایط متفاوتی نسبت به آنچه که در حال حاضر موجود است؛ صورت خواهد گرفت. اما در سال‌های پیش رو با وجود شرکت‌هایی از جمله شرکت Virgin Galactic چنین چیزی به یک اتفاق معمول که هر روزه از خبر بشنویم، تبدیل خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا حتی تا قبل از تاریخ ۲۰۲۱ میلادی مسافران غیر فضانورد را به فضا بفرستد.در زمانی که شرکت Virgin Galactic به هدف خود دستیابی پیدا کند، سفر افراد ثروتمند به فضا در ازای پرداخت مبلغ هنگفت به یک روال زندگی تبدیل خواهد شد و در آن صورت، دیگر سازمان فضایی روسیه تنها سازمانی نخواهند بود که قصد انجام چنین کاری را داشته و رقابت شدیدی بین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارائه بهترین پیشنهاد به ثروتمندان مشتاق سفر به فضا، به وجود خواهد آمد.
advertising