آشنایی با زبان HTML

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/11
آشنایی با زبان  HTMLHTML یک زبان نشانه گذاری است مخفف Hyper Text Markup Language به معنای اینکه ، بخش های مختلف توسط اجزایی به نام تگ از هم جدا شده است، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط خود می باشد. این تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و نمایش آن بایستی به چه صورت باشد و ترجمه آن ( زبان علامت‌گذاری فرا متن ) می باشد.
اگر بخواهیم خیلی ساده تر توضیح بدهیم: زبان HTML (اچ تی ام ال) ساده ترین ، پرکاربردترین و اولین و مهم ترین زبان برای طراحی وب است . Html زبان استاندارد طراحی صفحات وب می باشد.
در ( اچ تی ام ال ) برای طراحی وب ، کلیه کد های صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتری در نهایت به کدهای HTML تبدیل شده و توسط مرورگر نمایش داده می شوند.
آشنایی با زبان  HTML
بایستی بگوییم HTML زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه ‌گذاری ابرمتن می باشد و بطور کلی برای سازماندهی اطلاعات و جدا نمودن اجزای منطقی یک متن مانند ( عناوین ، فهرست‌ها، تصاویر، جداول و بندها ) به کار می‌رود. و اینکه HTML را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌ آرایی و یا نقاشی صفحات وب به کار برد ، زیرا هم اکنون این نقش را css ایفا می کند.

برای اینکه این مسئله را بهتر متوجه بشوید می توانید وارد یک سایت بشوید روی صفحه کلیک راست بزنید و گزینه ی view page source را انتخاب نمایید به کدهایی که مقابل شما نمایش داده می شوند زبان HTML می گویند لطفآ بی انگیزه نشوید زیرا لزومی ندارد شما همه ی این کدها را بنویسید می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا مانند ( وردپرس، بلاگ وب،vcp، پرشین بلاگ، بلاگفا، و… ) استفاده نمایید که در اینصورت نوشتن بخشی از این کد ها کافی می باشد. امیدوارم با این توضیحات توانسته باشید با HTML آشنایی پیداکنید.

این مطلب را فراموش نکنید که یک فایل Not pad مربوط به html را زمانی ذخیره می نمایید یک پروندهٔ مبتنی بر متن (Text–based) می باشد و با پسوند .htm یا .html ( دات اچ تی ام ال ) نام‌ گذاری نمایید و محتویات آن از برچسب‌های html تشکیل می‌شود و در مرورگرهای وب ، که برچسب‌های HTML را درک و تفسیر می نمایند و تک ‌تک آن‌ها را از داخل سند HTML (همان فایل نوت پد) خوانده و سپس محتوای آن صفحه Render یا نمایان می‌ شود.
advertising