چطور جی میل بسازیم

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/08/28
چطور جی میل بسازیمبرای ساختن ایمیل شما میتوانید از سایت های زیادی استفاده کنید که مرسوم ترین آنها جمیل و یاهو می باشد در مطلب زیر نحوه ساخت ایمیل در جمیل را برایتان توضیح خواهم داد.

ابتدا صفحه گوگل کروم را باز کنید سپس در بالای صفحه روی Gmail را بزنید بعد روی گزینه ایجاد حساب بزنید.
شما به صفحه Create your Google Account وارد میشوید و فرم زیر را مشاهد میکنید.البته گوگل من مدل زبان فارسی است و راحترمیشود با « کار کرد.

ایجاد ایمیل


همانطور که در عکس زیر می بینید. در این فرم ابتدا نام و فامیل خود را به انگلیسی در قسمت Name پر میکنید.
چطور جی میل بسازیم

البته دراین عکس گزینه ها فارسی است و کار راحت تر است. گزینه بعدی Choose Your Username می باشد که همان آدرس ایمیل شماست

حالا با وارد کردن آدرس دلخواه ( شامل حروف و اعداد و نقطه ) و رفتن به قسمت بعد در صورتی که این آدرس قبلاً توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد به صورت عادی باقی می ماند ولی اگر این نام کاربری قبلاً توسط فرد دیگری گرفته شده باشد با پیغام قرمز رنگ پیام خطایی همانند متن زیر به شما نمایش داده میشود که بابیستی یکی دیگر انتخاب کنید.

That username is taken. Try another این کار تا وقتی که شما آدرس قابل قبولی ارائه کنید را تکرار می کند. توجه داشته باشید که در آدرس ایمیل فقط می توانید از حروف انگلیسی، اعداد، نقطه(.) و خط تیره به صورت زیر خط (Under score) (_) استفاده نمایید.

پس از آن باید کلمه عبور مناسب را در قسمت Create a password وارد کنید و تکرار آن را در قسمت Confirm your password مجدد تایپ کنید. کلمه عبور توسط گوگل ارزیابی می شود و در صورتی که قابل قبول نباشد پیغام هشدار نمایش داده خواهد شد.ممکن است دو رمز عبور با هم مشابه نباشند یا این که رمز عبور شما بسیار ساده باشد .حداقل حرف در نظر گرفته شده برای پسورد شما 8 حرف بایستی باشد.

توجه داشته باشید آدرس ایمیل و کلمه عبور را به خاطر بسپارید زیرا برای ورود به ایمیل و دسترسی به نامه هایتان باید آنها را به یاد داشته باشید.

در قسمت بعد باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید. در صورتی که تاریخ تولد میلادی خود را نمی دانید با استفاده از سایت هایی هماندد time.ir تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل کنیدو یا درگوگل سرچ کنید تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و این کار را انجام دهید.

در فیلد بعدی جنسیت خود را در قسمت Gender انتخاب کنید. اگر مثل من خانم هستید Female، اگر آقا هستید Male و در سایر موارد(!) Other را انتخاب کنید و اگر دوست ندارید بگویید گزینه Rather Not Say را برگزینید.

اکنون در قسمت Mobile Phone شماره موبایل خود را وارد کنید. به گوگل اعتماد کنید، در صورتی که بعدها رمز خود را فراموش کردید و یا در موارد حیاتی دیگر این شماره تلفن به شما کمک خواهد کرد. به طور پیش فرض کرد ایران به شماره 98+ برای شما تایپ شده است.

قسمت Your current email address در صورتی که در حال حاضر آدرس ایمیلی دارید آن را وارد کنید. پیشنهاد می شود در صورتی که خودتان قبلاً آدرس ایمیل نداشته اید، آدرس ایمیل همسر و یا یکی از دوستان نزدیک خود را در این قسمت وارد کنید. در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کنید و یا در موارد حیاتی دیگر این آدرس به شما کمک می کند.

در قسمت آخر Location یا محل سکونت خود را انتخاب کنید. به طور پیش فرض این قسمت روی Iran قرار دارد که آن را تغییر ندهید بهتر است.

حالا در نهایت روی Next Step کلیک کنید تا به مرحله بعد برویم.

در این مرحله وارد احراز هویت خواهید شد در صورتی که شماره تلفن همراه خود را وارد کرده باشید کار شما راحت می باشد.

بهتر است گزینه txt massage ار انتخاب نمایید تا گوگل برای شما کدی 6 رقمی به شماره موبایلی که وارد کردید ارسال کند.در صورتی که voice massage را انتخاب کنید تلفن همراه شما زنگ میخورد و کد مربوطه برایتان خوانده میشود.

پس از زدن دکمه continue و وارد کردن کد ایمیل برای شما ساخته میشود.

نکته مهم برای استفاده از ایمیل این است که وقتی وارد ایمیل خود میشوید حتمآ بعد از اتمام کارتان گزینه خروج از سیستم یا همان Sign Out را بزنید.
advertising