ایستگاه فضایی چین به زودی در مدار زمین قرار می گیرد

علمی و تکنولوژیعلمی

- 97/12/17
ایستگاه فضایی چین به زودی در مدار زمین قرار می گیردایستگاه فضایی چین که قرار بود در سال 2022 در مدار قرار بگیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا پایان سال جاری میلادی با استفاده از یک راکت تجاری ارزان تر از نمونه های مورد استفاده اسپیس ایکس، به فضا خواهد رفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری شین‌هوا (مرکز خبری رسمی جمهوری خلق چین) دفتر مهندسی فضایی این کشور «CMSEO» اعلام کرده ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین (CSS) در نیمه دوم سال 2019 از پایگاه پرتاب ونچانگ به فضا خواهد رفت.

ایستگاه فضایی چین با راکت اژدهای هوشمند به مدار می رود


آکادمی فناوری های پرتابی چین (CALVT) نیز چند روز پیش از آزمایش راکت سنگین Long March-5B تا پایان سال جاری خبر داده بود که این موضوع احتمال پرتاب CSS را تقویت می کند. این راکت که از خانواده راکت های دراگون (اژدها) است، با کد SD-1 یا اسمارت دراگون (اژدهای هوشمند) شناخته شده و چینی ها آن را برای ورود به عرصه رقابت سفرهای فضایی تجاری، که طبق پیش بینی ها در سال های آتی صنعت پر سودی خواهد بود، توسعه داده اند.

شایان ذکر است که آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 چین که از سال 2016 در مدار قرار گرفته، تا پایان 2019 از مدار خارج می شود اما بازه زمانی مأموریت ایستگاه فضایی چین حداقل 10 ساله خواهد بود.

ایستگاه فضایی مورد بحث هرچند از ایستگاه فضایی بین المللی کنونی کوچک تر است، اما فضای کافی برای استقرار سه فضانورد به صورت همزمان را داشته و از یک کابین اصلی به نام Tianhe-1 (راه شیری) و دو ماژول آزمایشگاهی تشکیل شده است.
ایستگاه فضایی چین به زودی در مدار زمین قرار می گیرد
لازم به ذکر است که چینی ها دسترسی به ایستگاه فضایی خود را برای محققان و فضانوردان سایر کشورها نیز فراهم خواهند کرد و به گزارش شین‌هوا، این ایستگاه یک پلتفرم بین المللی برای همکاری های علمی و فناوری بوده و تجهیزات موجود در آن برای سایرین نیز قابل استفاده خواهد بود.
advertising