توئیت‌ های شخصی کاربران اندروید در 4 سال گذشته فاش می شد

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/10/28
توئیت‌ های شخصی کاربران اندروید در 4 سال گذشته فاش می شداگر از سال 2014 تا به الان از طریق گوشی اندروید خود وارد توئیتر می‌ شدید، بهتر است تنظیمات آن را بار دیگر چک کنید. توئیتر امروز در صفحه مرکز راهنمایی (Help Center) خود اعلام کرد که سال‌ هاست برخی از توئیت‌ های شخصی کاربران اندروید به دلیل یک مشکل امنیتی افشا می‌ شدند. توئیتر کاربرانی که از طریق دستگاه‌ های اندرویدی وارد حساب کاربری خود می‌ شدند و از تاریخ 3 نوامبر 2014 تا 14 ژانویه 2019 تغییراتی مانند تعویض ایمیل حساب کاربری در توئیتر خود انجام داده‌ اند، دچار این نقص فنی شده است. در پی این نقص امنیتی توئیت‌ های شخصی این کاربران افشا می‌ شد.
شرکت توئیتر اعلام کرده این مشکل را اوایل هفته رفع کرده است. توییتر همچنین گفته کسانی که از طریق دستگاه‌ های ios و وب وارد حساب کاربری خود می‌ شدند، دچار مشکل نشده‌ اند. البته توئیتر هنوز هم نمی‌ داند چند دستگاه اندرویدی تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌ اند. این شرکت می‌ گوید که تظیمات حساب کاربری کاربران آسیب‌‌ دیده را به حال پیشین آن بازگردانده اما پیشنهاد می‌ کند حتماً آن‌ ها تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که این مسئله رفع شده باشد.

به گفته Bloomberg، توییتر پیش از این، برای مسئله جمع‌ آوری داده‌ های کاربران در قوانین جدید GDPR تحت نظارت اتحادیه اروپا بود. این مسئله حفظ حریم شخصی کاربران را زیر سوال می‌ برد. اکنون نیز این شرکت برای نقص امنیتی کاربران توییتر با نظارت جدید کمیسیون امنیت ملی ایرلندی (DPC) مواجه شده است. شکست در حفظ امنیت کاربران جریمه مالی برای این شرکت به همراه خواهد داشت. به گفته بعضی از مراجع، جریمه نقدی توئیتر 4 درصد درآمد سالیانه این شرکت خواهد بود.
advertising