پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ به زودی فراهم می‌ شود

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/10/21
پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ به زودی فراهم می‌ شودپشتیبانی از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ جدیدترین قابلیت محبوب‌ ترین پیام‌ رسان دنیا است. به این ترتیب می‌ توان به منظور احراز هویت، ورود به این پیام‌ رسان و خواندن برخی پیام‌ ها، از اسکنر اثر انگشت گوشی هوشمند خود بهره برد. تیم توسعه واتس اپ، بعد از پشت سر گذاشتن تعطیلات سال جدید میلادی، با اشتیاق فراوان به منظور افزودن قابلیتی جدید به این پیام رسان به محل کار بازگشت. تیم توسعه واتس اپ از مدت‌ ها پیش در پی ارائه راهکارهایی امنیتی به منظور افزایش حریم خصوصی کاربران بود و اکنون به راه حلی مهم و کاربردی دست پیدا کرده است.

پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ


پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ یکی از جذاب‌ ترین راهکارهای پیشنهاد شده محسوب می‌ شد و در نهایت به مرحله اجرا رسید. این ویژگی اکنون در نسخه بتای ورژن 2.19.3 پیام رسان در پلتفرم اندروید گنجانده شده و تحت آزمایش قرار دارد. استفاده از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ یک گزینه اختیاری بوده و می‌ توان از آن به شیوه‌ ای سفارشی‌ سازی شده و منعطف استفاده کرد.

به لطف ویژگی جدید می‌ توان کاری کرد خواندن پیام‌ های مربوط به یک مکالمه خاص، تنها بعد از احراز هویت از طریق اثر انگشت امکان‌ پذیر شود. ویژگی یاد شده بر روی هر دستگاه اندرویدی دارای اسکنر اثر انگشت و حداقل ورژن سیستم عامل اندروید 6 مارشملو قابل استفاده است. در حال حاضر امکان بهره بردن از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ به منظور بهبود حریم خصوصی، تنها برای تعدادی خاص از کاربران فراهم شده است. احتمالا باید زمان تقریبا زیادی را تا انتشار عمومی این قابلیت منتظر بمانیم.
advertising