معرفی بازی نبرد فرماندهان

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/09/21
معرفی بازی نبرد فرماندهان

داستان و معرفی بازی آنلاین نبرد فرماندهان


Commander’s War یا نبرد فرماندهان یکی از آثار داخلی درست شده مختص پلتفرم اندروید است که مخاطبین خود را درگیر نبردی آنلاین و نفس‌گیر می‌کند. در ادامه مطلب با زومجیهمراه باشید تا از داستان نبرد میان بزرگترین فرماندهان با خبر شوید.

نزدیک به بیست سال پیش، زمانی که سازندگان بازی‌های ویدیویی برای نخستین بار تصمیم به طراحی بخش آنلاین برای آثارشان گرفتند، آن‌ها در واقع مثل کودکانی خردسال بودند که گویی با شک و تردید و گاهاً ترس، راه رفتن را آغاز کرده باشند. اما امروزه شرایط به شکل دیگری رقم خورده است. بخش چندنفره آنلاین دیگر به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر بازی‌های ویدیویی تبدیل شده و حتی بعضی اوقات آثاری منتشر می‌شوند که تنها مختص بازی چندنفره هستند، احتمالاً آوازه Overwatch، بازی جدید و آنلاین شرکت بلیزارد (Blizzard)، به گوش شما نیز رسیده است. تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پلتفرمی مناسب برای تجربه بازی‌های آنلاین به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد که سازندگان داخلی نیز به اهمیت این موضوع پی برده‌ و دست به ساخت بازی‌های آنلاین با سبک‌های گوناگونی زده‌اند، یکی از این بازی‌های آنلاین ایرانی، نبرد فرماندهان می باشد.
سازندگان نبرد فرماندهان به سراغ یکی از معروف ترین مدیوم‌های آثار موبایل یعنی سبک استراتژی رفته‌اند. ساختار بازی شبیه به بازی‌هایی چون کلش آف کلنز (Clash of Clans) است، با این تفاوت که پیچیدگی و جزییات اندکی دارد. مقر هر فرمانده ۷ ساختمان دارد که در حال حاضر دو تا از آن‌ها قابل استفاده نیستند و در آپدیت‌های آینده بازی فعال خواهند شد. منابع و آیتم‌های شما در بازی نیز تنها به سکه و مدال محدود می‌شود. بازی اول به طور خلاصه در قالب آموزش، کاربرد قسمت‌های مختلف نبرد فرماندهان را توضیح می‌دهد.
پس از اتمام بخش کوتاه آموزشی دیگر قادرید ساختمان مورد نظر را لمس کرده و به جنگ بازیکنی دیگر که به شکل اتفاقی انتخاب می‌شود، بروید. مکانیزم نبرد‌ها راحت اما در عین حال جذاب، سرعتی و هیجان‌انگیز است. مرز هر دو بازیکن با خطی در بازی مشخص شده است و هر یک از طرفین نبرد که موفق شود۱۰ تا از نیروهای خود را از مرز حریف عبور دهد، برنده میدان خواهد بود. تعداد نیروهایی که در هر لحظه می‌توانید استفاده کنید، محدود است و نواری در بالای صفحه بازی که مرتباً در حال پر شدن بوده میزان مجاز استفاده شما را به شما نشان می دهد؛ ساختاری که آن را قبل از این در بازی کلش رویال(Clash Royale) دیدیم. به طور کلی نبرد‌های بازی شباهت زیادی به کلش رویال دارد، با این تفاوت که تنها بازیکن حمله کننده آنلاین بوده و دفاع به طور غیرمستقیم و از راه چینش آرایش دفاعی مشخص شده توسط هر فرمانده انجام می‌شود. اگر موفق به تجربه بازی‌های آنلاین تحت وبی مانند تراوین و یا جنگ خان‌ها شده باشید، بهتر متوجه منظورمان خواهید شد. در پایان این بخش باید گفت که نبرد فرماندهان مثل بیشتر بازی‌های موبایل دیگر از سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای برخوردار است که از آن برای خرید سریع‌تر وسایل جنگی تازه می‌توان استفاده کرد.
از گیم‌پلی نبرد فرماندهان که رد شویم، به بخش فنی و طراحی بازی می‌رسیم. سازندگان بازی موفق به طراحی منو و ساختار کارآمدی شدند که به خوبی نیازهای مخاطب را برآورده می‌کند، هر چند بعضی از نوشته‌های بازی کمی ریز بوده که امیدواریم این مشکلات در برورزرسانی‌های آینده رفع شود.
اگر از بازی‌های رکوردی و تک نفره خسته شده‌اید و دنبال اثری رقابتی می‌گردید؛ نبرد فرماندهان گزینه مناسبی برای شمامیباشد.
advertising