چند مورد فوق العاده از جزئیات بازی Red Dead Redemption 2

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/09/16
چند مورد فوق العاده از جزئیات بازی Red Dead Redemption 2گستردگی و بزرگی Red Dead Redemption 2 فقط محدود به اندازه نقشه آن نمیباشد، بلکه بیشتر به جزئیات خارق العاده‌ای که در سرتاسر دنیای آن دیده می‌شود برمی‌گردد. این ریزه‌کاری‌ها به حدی ظریف و فوق العاده و منحصر بفرد میباشند که گاهی باعث می‌شود فراموش کنید در حال انجام یک بازی ویدئویی هستید.برخی از جزئیات به شکل ویژه‌ای برای نگارنده در ساعات اولیه تجربه بازی قابل‌توجه بوده‌اند.
اول از همه، رشد مضاعف مو‌ها، ریش و همچنین کثیف شدن شخصیت اصلی بازی، آرتور مورگان برایم (نویسنده وب‌سایت کوتاکو) چشمگیر بود. اگر مرتب به آرایشگاه سر نزده و ظاهر آرتور را آراسته نکنید، موهای بدن وی بسیار بلند شده و ظاهرش بسیار ژنده خواهد شد. این نکته برای کسانی که علاقمند هستند کاراکترشان همچون خرس گزیزلی پرمو باشد ایده‌آل است! از این نکته نیز نباید گذشت که می‌توان از پماد مخصوص رشد مو استفاده کرد تا آرتور به‌معنای واقعی یک تپه مو شود.
چند مورد فوق العاده از جزئیات بازی Red Dead Redemption 2
نکته دیگری که توجه مرا به خود جلب کرد این بود که امکان تعامل با تقریباً «هر کسی» در بازی وجود دارد. این تعامل نیز معمولاً در راستای یکی از این دو حالت است: «دشمنی کردن» یا «دوستی کردن». در یک مورد، بعد از برخوردن به هفت‌تیرکشی که در یک دوئل پیروز شده و رو به رجزخوانی آورده بود، چالش وی را برای دوئلی دیگر پذیرفتم و تصمیم گرفتم درس خوبی به او بدهم. در نهایت اما با کشته شدن هر دوی‌مان در دوئل، خودم هم درس خوبی گرفتم!
دنیای Red Dead Redemption 2 به طرز شگفت‌آوری در به تصویر کشیدن جزئیات خوب است؛ از چشم‌انداز‌های غروب زیبا گرفته تا ترسیدن اسب هنگام پایین رفتن از یک سراشیبی تند. حتی ممکن است هنگام رد شدن از کنار درختان با اسب، با شاخه‌های پایینی آن برخورد کنید و آسیب ببینید.

تغییرات آب و هوا به‌قدری طبیعی است که میخکوب می‌شوید. یکی از جالب‌ترین صحنه‌ها برایم زمانی بود که از طوفان برف به کلبه‌ای گرم پناه آوردم و برف‌هایی که روی لباسم نشسته بود آرام آرام شروع به آب شدن کردن و لکه‌های خیسی از خود به جای گذاشت. پخش شدن پرتو‌های نور خورشید میان ابر‌ها پس از یک بارش شدید و انعکاس آنها روی گِل‌های زمین جادویی است، طوری که حتی حس کردن بوی فضا نیز ممکن می‌شود؛ حتی بوی پهن اسب‌ها!

دیالوگ‌ها بسیار طبیعی هستند به‌شکلی که حتی تماشای تعامل کاراکتر‌های دیگر با هم نیز حس خوبی منتقل می‌کند. در یک مورد، هنگامی که تعدادی از افراد کمپ خود را در واگنی به سمت شهر می‌بردم، آنها شروع به جمع‌خوانی آهنگی با یکدیگر کردند و حتی یکی از آنها متن آهنگ را اشتباه خواند که موجب خنده سایرین شد. حتی لحظات سکوت نیز در این بازی، که کم هم پیش نمی‌آید، دوست‌داشتنی است.لحظاتی در بازی پیش می‌آید که حس می‌کنید این کاراکترهایی که روبه‌رویتان هستند، همگی هدفی را دنبال می‌کنند و وانگار که وارد دنیای وست‌ورلد واقعی شده‌اید! هنگامی که در کمپ هستید، پنهانی گوش دادن به مکالمات و ابراز علاقه دیگران به هم بسیار لذت‌بخش است. شگفت‌انگیز است که این بازی تا چه حد واقعی به نظر می‌رسد.
advertising