چگونه از کنترلر پلی‌ استیشن 4 روی گوشی اندرویدی یا کروم‌ بوک استفاده کنیم؟

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/09/06
چگونه از کنترلر پلی‌ استیشن 4 روی گوشی اندرویدی یا کروم‌ بوک استفاده کنیم؟با جدی‌ تر و مهم تر شدن بازی‌ های موبایلی و عرضه عناوین بسیار مهمی مثل PUBG یا فورتنایت حالا بازی کردن در پلتفرم موبایل از حالت فقط تفریحی و سرگرمی خارج شده و خیلی ها آن ها را به صورت جدی و رقابتی بازی می‌کنند. به همین دلیل اگر از یک کنترلر فیزیکی خوب استفاده کنید شانس پیروزی شما در بسیاری از بازی‌ها بیشتر خواهد شد. علاوه بر این حالا سیستم‌عامل کروم نیز از بازی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب می‌توانید از کنترلر پلی استیشن 4 روی کروم‌بوک خود نیز استفاده کنید.
با این‌که کنترلرهای موبایلی فراوانی برای اندروید وجود دارند اما اگر همین حالا یک کنسول PS4 داشته باشید می‌توانید از کنترلر پلی استیشن 4 روی گوشی اندرویدی یا کروم‌بوک خود استفاده کنید.

پس کنترلر ایکس‌ باکس وان چطور؟


متأسفانه با این‌که کنترلر ایکس‌باکس به خوبی با ویندوز 10 سازگار است پشتیبانی از آن در سیستم‌عامل‌های گوگلی اندروید و کروم وجود ندارد.

آموزش اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به اندروید


ابتدا بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود را باز کرده و وارد بخش Connected Devices و یا Conncetions شوید تا بخش Bluetooth را پیدا کنید.

چگونه از کنترلر پلی‌ استیشن 4 روی گوشی اندرویدی یا کروم‌ بوک استفاده کنیم؟

حالا در کنترلر پلی استیشن 4 خود دکمه‌های لوگو PS و SHARE را با یکدیگر نگه‌دارید تا زمانی که چراغ بالای دسته شروع به چشمک زدن کند.



سپس در گوشی خود و در لیست دستگاه‌های بلوتوثی Wireless Controller را پیدا کرده و آن را لمس کنید. چند لحظه منتظر برقراری ارتباط باشید.
به همین راحتی شما کنترلر پلی استیشن 4 خود را به اندروید متصل کرده‌اید.

مشکل عملکرد ناصحیح دکمه‌ های کنترلر PS4


اگر دکمه‌های کنترلر شما با اندروید به‌خوبی کار نمی‌کند و به عبارتی دکمه‌ها به شکل جابجا عمل می‌کنند می‌توانید از اپلیکیشن‌های remap مانند Multilanguage Keymap Redefiner استفاده کنید. در این اپلیکیشن می‌توانید تنظیم کنید هر دکمه دقیقاً چه عملکردی داشته باشد.

همچنین برای تست کردن عملکرد صحیح دکمه‌های کنترلر PS4 می‌توانید از اپلیکیشن PS4 controller Tester استفاده کنید.

هر دوی این اپلیکیشن‌ها رایگان بوده و از پلی استور گوگل قابل دریافت هستند.

آموزش اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به کروم‌ بوک


با وجود این‌که برخی بازی‌ها را می‌توانید با کیبورد و موس روی کروم‌بوک بازی کنید اما بازی‌های دیگری هستند که آن‌ها با کنترلر لذت بیشتری دارد.

برای این‌کار ابتدا اپلیکیشن تنظیمات کروم‌بوک خود را باز کرده و سپس به بخش Bluetooth بروید.

همان‌طور که در این صفحه حضور دارید دکمه‌های SHARE و PS کنترلر خود را همزمان فشار داده و نگه‌دارید تا زمانی که چراغ بالای دسته چشمک بزند.

حالا می‌توانید در لیست دستگاه‌های بلوتوث Wireless Controller را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. پس از چند لحظه کروم‌بوک شما به کنترلر PS4 متصل خواهد شد.

کدام بازی‌ های اندرویدی با کنترلر پلی استیشن 4 سازگار هستند؟


بهترین راه برای پیدا کردن بازی‌های سازگار آزمون و خطاست. با این‌حال بسیاری از عناوین محبوب از کنترلر پشتیبانی می‌کنند که برخی از آن‌ها شامل لیست زیر هستند:

بازی‌ های گیم‌ لافت:
آسفالت 8 – آسفالت اکستریم – Despicable Me – شکارچی سیاهچال ۵ – گنگستر وگاس – مدرن کامبت ۵ – Real Football 2018 – مردعنکبوتی

سایر بازی‌ها:
Evoland 2 – Riptide GP – Unkilled – اکثر بازی‌های سگا – Minecraft – Crashlands
advertising