نگاهی به آپدیت بزرگ ماه آوریل بازی Clash of Clans

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 98/01/25
نگاهی به آپدیت بزرگ ماه آوریل بازی Clash of Clansاستودیو Supercell در سال ۲۰۱۲ یک بازی استراتژی را برای پلتفرم‌های موبایل منتشر کرد که مورد توجه خیل عظیمی از بازیکنان قرار گرفت؛ به طوریکه، بازی موبایل Clash of Clans جزو بهترین بازی های اندروید و آیفون فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ استور قرار گرفت. نوآوری و خلاقیت تیم سازنده در این اثر موجب شد که تحولی جدی در بازی‌های موبایل ایجاد کند و استودیوهای دیگر با الگو گرفتن از این بازی، آثار مخصوص به خود را توسعه بدهند. استودیو سوپرسل در طول ۶ سال گذشته پشتیبانی ویژه‌ای از بازی Clash of Clans کرده است و شاهد تغییر و تحولات مختلفی در این بازی بودیم. به طور مثال در سال گذشته، این استودیو دهکده جدیدی را به این بازی اضافه کرد؛ این دهکده از نظر گیم‌پلی نسبت به دهکده اصلی متفاوت بود و مورد توجه بازیکنان قرار گرفت. حال، این استودیو در دوم آوریل سال ۲۰۱۹ بروزرسانی بزرگی را برای بازی اندروید و آیفون Clash of Clans منتشر کرده است که تغییرات مهمی در بازی ایجاد کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به بروزرسانی آوریل این بازی و تغییرات اعمال شده در آن بیندازیم.
نگاهی به آپدیت بزرگ ماه آوریل بازی Clash of Clans

بخش Season Challenges چالش های روزانه و ماهانه ای را به بازی آورده است


مهم‌ترین بخش بروزرسانی ماه آوریل بازی آیفون و اندروید Clash of Clans، بخش جدید Season Challenges است. این بخش جدید همانند بخش Clan Wars عمل می‌کند اما با این تفاوت که بازیکنان این قسمت را به صورت انفرادی انجام خواهند داد. در این بخش، چالش‌ها و مسابقات جدیدی به صورت فصلی به بازی اضافه شده است که می‌توان گفت خون تازه‌ای به این اثر شِش ساله تزریق شده است. همچنین، بازیکن نیازی ندارد مانند بخش Clan Wars چالش‌ها را انتخاب کند و آن را انجام بدهد؛ چالش‌ها به صورت اتوماتیک برای بازیکن فعال هستند و او همان کارهای روتین بازی را انجام می‌دهد و به صورت موازی چالش‌ها انجام می‌شوند. فصل‌ها همانند بازی‌های بتل رویال این روزها، به صورت ماهانه برگزار می‌شود و بعد از پایان فصل، پاداش‌ها و جوایزی به بازیکن تعلق خواهد گرفت. نحوه مسابقات به اینگونه است که تعداد سه چالش روزانه برای بازیکن تعریف شده است و باید آنها را در یک روز انجام بدهد. به طور مثال، بازیکن باید به اعضای Clan تعداد ۱۵ نیرو اهدا کند یا در یک حمله به دهکده، یک ستاره دریافت کند. نواری در بالای بخش Season Challenges قرار دارد که با انجام مأموریت‌ها، این نوار به مرور پر خواهد شد. در کنار این چالش روزانه، چالش‌های ماهانه‌ای نیز قرار دارد که با انجام آنها نوار اشاره شده پر خواهد شد. تعداد بیست و چهار چالش ماهانه برای بازیکنان وجود دارد که به مرور در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. زمانی که نوار چالش‌ها پر شود، بازیکن تعدادی Booster به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد که می‌تواند از آنها در پیشرفت دهکده خود استفاده کند. این بوسترها به صورت انحصاری برای دارندگان سیزن پس طلایی بازی در دسترس خواهد بود. همچنین، جاده جوایزی با نام Rewards در این بخش تعبیه شده است که با انجام چالش‌ها، بازیکن به مرور جوایز ارزشمندی دریافت خواهد کرد. این جاده شبیه به یک نقشه راه عمل می‌کند که بازیکن می‌تواند جوایز دریافتی خود را از آنجا دریافت کند و جوایز بعدی خود را مشاهده کند.

نکته مهمی که در بخش Season Challenges وجود دارد که پیش از این در بازی Clash of Clans سابقه نداشته است. استودیو سوپرسل Season Pass برای این بخش در نظر گرفته است. این سیزن پس به دو صورت نقره‌ای و طلایی منتشر شده است. سیزن پس نقره‌ای برای تمامی بازیکنان رایگان است. این سیزن پس دارای ۱۵ جایزه مختلف مانند آیتم‌های جادویی و معجون‌ها است که در طول یک ماه به بازیکن اهدا می‌شود. اما سیزن پس طلایی بازی موبایل Clash of Clans به صورت یک اشتراک یک ماهه است که با قیمت ۵ دلار برای فروش در دسترس قرار گرفته است و دارای مزایای ویژه و مخصوصی است؛ بازیکن پس از خرید اشتراک، در کنار دریافت مزایای سیزن پس نقره‌ای، Perk و بوسترهای انحصاری برای ساخت و ساز، تحقیقات و تمرین نیروها دریافت خواهد کرد. این بوسترها سرعت آماده‌سازی موارد ذکر شده را ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد داد. همچنین، بازیکن در طول فصل تعداد ۳۰ جایزه مختلف دریافت خواهد کرد.

پس از انجام چالش ها، دارندگان سیزن پس طلایی یک پوسته انحصاری برای King یا Queen دریافت خواهند کرد


در Season Challenges بخش کاملا جدیدی وجود دارد با نام Season Bank که بازیکنان با انجام چالش‌ها، تعدادی طلا، اکسیر و اکسیر سیاه در این بخش ذخیره خواهند کرد. نکته جذاب این بخش این است که بازیکن در حمله‌ها و مسابقات خود، هر قدر طلا و اکسیر جمع‌آوری کند، همان مقدار نیز در این بانک ذخیره خواهد شد. دارندگان سیزن پس نقره‌ای می‌توانند تا سقف پنج میلیون طلا و اکسیر و پنجاه هزار اکسیر سیاه ذخیره کنند و در پایان فصل، آنها را دریافت کنند. اما مشترکین سیزن پس طلایی تا سقف بیست و پنج میلیون طلا و اکسیر و دویست و پنجاه هزار اکسیر سیاه ذخیره خواهند کرد. در کنار این جوایز، هر ماه یک پوسته رایگان نیز برای شخصیت‌های Barbarian King یا Archer Queen تعبیه شده است. لازم به ذکر است که این پوسته به صورت انحصاری برای کاربران طلایی در دسترس قرار دارد. زمانی که بازیکن تمام چالش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و جاده Rewards را تا انتها طی کند، این پوسته زیبا را دریافت خواهد کرد. این ماه پوسته گلادیاتور برای شخصیت کینگ در نظر گرفته شده است که بازیکنان در پایان این فصل، آن را دریافت خواهند کرد.

شاید برای کاربران این سوال به وجود بیاید که اگر در اواسط فصل، سیزن پس طلایی را خریداری کنند، بخشی از مزایای فصل را از دست می‌دهند؟ پاسخ به این سوال منفی است. چالش‌ها و فعالیت‌های پیش از خرید اشتراک بازیکنان در بازی ثبت خواهد شد و هر زمان بازیکن سیزن پس طلایی را خریداری کنند، تمام پاداش‌های پیش از خرید را دریافت خواهند کرد. در پایان فصل، تمام ذخایر بانک فصل به صورت اتوماتیک در منابع بازیکنان ذخیره خواهد شد. اگر ذخایر بازیکنان پر باشد، ذخایر بانک فصل در حالت انتظار قرار می‌گیرد و هر زمان که منابع بازیکن خالی شد، آیتم‌های منابع بانکی بازیکن برای او ذخیره خواهد شد. با توجه به مزایای جذاب سیزن پس طلایی بازی موبایل Clash of Clans، هزینه کردن برای این سیزن پس ارزش بالایی دارد و می‌تواند انگیزه‌ای تازه و اهداف جدیدی را برای بازیکنان به وجود بیاورد.

استودیو سوپرسل در کنار انتشار بخش Season Challenges در بروزرسانی ماه آوریل خود، تغییرات دیگری نیز اعمال کرده است. سازندگان برای اینکه بتوانند به صورت ماهانه پوسته‌های جدیدی برای قهرمانان بازی منتشر کنند، نیاز به بازطراحی دو قهرمان Barbarian King و Archer Queen داشتند. به همین منظور، آنها این دو قهرمان دوست‌داشتنی را بازطراحی کردند و انیمیشن‌های جدید و روانی را به صورت سه‌بعدی در قهرمان‌ها اجرا کرده‌اند. البته شخصیت The Grand Warden به صورت سه‌بعدی بازطراحی نشده است، اما براساس اعلام استودیو سوپرسل، نسخه سه‌بعدی این شخصیت نیز به‌زودی منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که سازندگان حالت جدیدی با نام Dark Mode به بازی اضافه کرده‌اند. این حالت ابرهای صفحه‌های جستجوی بازی را که به صورت سفید هستند به صورت سیاه در می‌آورد. این حالت برای افرادی که در شب و نور کم بازی Clash of Clans را انجام می‌دهند، کاربردی خواهد بود. این حالت در بخش Settings در دسترس قرار گرفته است.

حالت Dark Mode بازی شبیه به Night Mode عمل می کند که برای استفاده در مکان های تاریک مناسب است


بعضی از سلاح‌های دفاعی بازی موبایل Clash of Clans به صورتی طراحی شده بودند که بازیکنان بعد از مدتی، باید تیرهای سلاح‌ها را پر می‌کردند. از این پس، سلاح‌های دفاعی Inferno Tower و X-Bow و Eagle Artillery به صورت اتوماتیک پر خواهند شد و بازیکنان نیازی به پر کردن دوباره آن نخواهند داشت. این مورد را می‌توان تصمیم درستی از سوی سازندگان تلقی کرد؛ زیرا زمان باعث می‌شود که بازیکن به مدت طولانی نتواند به دهکده خود سر بزند و به دلیل خالی بودن مهمات سلاح‌های دفاعی ذکر شده، منابع زیادی را از دست می‌دهد. استودیو سوپرسل بعضی از نیروها و ساختمان‌ها را از لحاظ قدرت‌هایشان متعادل کرده است. تله‌های دفاعی Tornado Trap و Bomb Trap نیروهای Wall Breakers و Ice Golem و Battle Machine مواردی هستند که قدرت‌ها و نیروهایشان متعادل شده است. زمان آماده شدن Battle Machine نیز کاهش یافته است که بازیکنان بتوانند در حملات بعدی خود استفاده کنند. همچنین، بخش Magic Items نیز جابه‌‌جا شده است و از ساختمان Clan Castle به ساختمان Town Hall نقل مکان کرده است.

بخش Clan بازی کلش اف کلنز نیز دستخوش تغییراتی شده است. از این پس، Leader و Co-Leader کلن‌ها می‌توانند نیروهای اهدا شده اعضای کلن را حذف کنند. این مورد بیشتر برای مدیریت بهتر نیروهای اعضای کلن برای جنگ‌های کلن خواهد بود و بازیکنان می‌توانند با هماهنگی و استراتژی بهتری در جنگ‌های کلن شرکت کنند. همچنین، لیدرهایی که بیش از ۹۰ روز در بازی Clash of Clans فعال نباشند، به صورت اتوماتیک از این عنوان حذف خواهند شد و یکی از Co-Leaderهایی که فعالیت بیشتری نسبت به دیگر افراد داشته باشد، به عنوان لیدر جدید کلن انتخاب خواهد شد. لازم به ذکر است که فعالیت کولیدرها براساس زمان حضور در کلن محاسبه می‌شود.

آپدیت ماه آوریل بازی موبایل Clash of Clans بهبودها و تغییرات قابل توجهی داشته است که می‌توان گفت این بازی با حال و هوایی تازه، مسیر خود را با قدرت ادامه خواهد داد. بخش جدید Season Challenges بخش جدید و بسیار مهمی برای این اثر محسوب می‌شود که در آینده بزرگ‌تر و جذاب‌تر از حالت فعلی خود خواهد شد. استودیو سوپرسل با انتشار این بروزرسانی نشان داد که قصد کنار گذاشتن بازی موبایل Clash of Clans را ندارد و با پشتیبانی فوق‌العاده خود از این اثر، قصد دارد بازیکنان جدیدی را برای انجام آن جذب کند. اگر از بازیکنان قدیمی این بازی هستید که دوست دارید این اثر را دوباره تجربه کنید، هم‌اکنون بهترین فرصت برای تجربه دوباره بازی Clash of Clans خواهد بود.
advertising