خانواده های اماراتی خواستار ممنوعیت بازی PUBG در کشورشان شدند

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 98/01/19
خانواده های اماراتی خواستار ممنوعیت بازی PUBG در کشورشان شدندخانواده‌های اماراتی درخواست کرده‌اند تا بازی آنلاین پابجی در کشورشان ممنوع شود، زیرا معتقدند این بازی محتوای خشونت آمیزی دارد و اعتیادآور است و تأثیر بدی بر جوانان می‌گذارد.

PlayerUnknown's Battlegrounds یک بازی در سبک بتل رویال است که توسط شرکتی در کره‌جنوبی ساخته شده و در آن بازیکنان برای بقا با یکدیگر مقابله می‌کنند. PUBG پیش از این در گجرات هند نیز ممنوع شده است و 10 دانش‌آموز بعد از این حکم به دلیل بازی دستگیر شده‌اند. اخیراً پدری در هند خواستار ممنوعیت این بازی در سراسر کشور شده است، چرا که او ادعا می‌کند پسرش بعد از آنکه از او خواسته شد دیگر بازی نکند، دست به خودکشی زده است. در فیلیپین هم در جزیره بیلیران به کارمند دولت هشدار داده شده است که اگر آنها در حین بازی ببیند، اخراج خواهند شد.

PUBG اعتیادی دوست داشتنی


این بازی در سال 2017 منتشر شد و به‌راحتی در کنسول‌های، موبایل و کامپیوترهای خانگی در دسترس قرار گرفت. پابجی در مدت زمانی کوتاه توانست به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند و همین موضوع زمینه‌های نگرانی برای خانواده‌ها را فراهم کرده است. یکی از والدین ساکن دوبی به Khaleej Times گفته است:

PUBG قطعاً باید ممنوع شود، چرا که اثرات بدی بر روی ذهن کودکان می‌گذارد. این بازی آنها را پرخاشگر می‌کند. بچه‌ها این بازی را زیادی جدی می‌گیرند و بدین ترتیب آنها به هیچ چیز دیگری حتی درس خواندن اهمیت نمی‌دهند. تمام فکر آنها بردن در این بازی است.

بازی‌های مانند پابجی و فورتنایت مخرب هستند و تأثیرات روانی زیادی نه فقط بر روی کودکان، بلکه بزرگسالان هم می‌گذارند. اعتیاد به آنها مانند مواد مخدر، سیگار و الکل است. آنها با ذهن کاربران بازی می‌کنند و تغییرات رفتاری بسیار مشهود است. یکی دیگر از خانواده‌ها گفته است:

زمانیکه خبر حمله به مسجد نیوزلند را خواندم، این باعث تعجب من نشد که مهاجم اعلام کرده بود که بازی‌هایی مانند Spyro Dragon و Fortnite به او روش قتل را آموزش دادند.

امارات متحده عربی در گذشته موضع قاطعی درخصوص حفاظت از جوانان در برابر بازی‌های خطرناک و خشن داشت و بازی‌هایی مانند Roblox، Mariam و Blue Whale سال گذشته در این کشور ممنوع شدند. حالا باید دید که چه آینده‌ای در انتظار بازی PUBG خواهد بود و آیا این بازی هم به سرنوشت بازی‌هایی مانند نهنگ آبی دچار در امارات دچار خواهد شد یا خیر.
advertising