نقد و بررسی بازی زیبای Forza Horizon

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/08/06
نقد و بررسی بازی زیبای Forza Horizonبازی Forza Horizon 3 بزرگ‌ ترین بازی ریسینگ آرکید بازی‌ های ویدیویی بود. یک بازی با گرافیک خارق‌ العاده ، نقشه‌ ای بزرگ ، مسابقاتی هیجان‌ انگیز و تجربه‌ ای فراموش نشدنی در استرالیا. این بازی در کنار برادر بزرگ‌ ترش یعنی Forza Motorsport دیگر عملا دست نیافتنی شده‌ اند و قسمت به قسمت فراتر از انتظار ظاهر می‌ شوند. Forza Horizon 3 آن‌ قدر بزرگ بود که تصور پیشرفت و تحول در نسخه چهارم را بسیار سخت می‌ کرد. اما پلی‌ گراند گیمز ، سازنده سری بازی Forza Horizon باز هم با جادوی خود به راحتی همه را شگفت‌ زده کرد. وقتی استودیو های بزرگ‌ تر ، با بازی‌ های بزرگ‌ تر ، با سبک‌ هایی مورد پسندتر ، نمی‌توانند ادامه‌ ای در خور شایسته‌ ی نام یک مجموعه ارایه دهند ، استودیو Playground Games توانست این کار را آن هم با یک بازی ریسینگ انجام دهد. اما این استودیو زیر مجموعه مایکروسافت چگونه به چنین امر مهمی دست پیدا کرد؟ نگه داشتن هسته اصلی نسخه قبل ، اضافه کردن یک نقشه بسیار بزرگ‌ تر و پر جزییات تر ، وجود تغییر فصل که در پی آن گیم‌ پلی بازی هم دچار تغییر شده است ، اضافه کردن آیتم‌ های جالب و مسابقاتی متنوع ، آن هم چندین و چند برابر نسبت به نسخه‌های قبل ، Forza Horizon 4 را نه فقط به بهترین بازی ریسینگ این سال‌ ها تبدیل کرده است ، بلکه این را باید در میان بهترین بازی‌ های سال هم قرار داد.
نقد و بررسی بازی زیبای Forza Horizon
در Forza Horizon 4 همانند همیشه در فستیوال مسابقات ماشین سواری هورایزن شرکت می‌ کنیم. این بار فستیوال مسابقات هورایزن در بریتانیا برگزار می‌شود و انتظار داشتیم با محیطی کاملا متفاوت از استرالیا در نسخه قبلی رو به رو شویم. اما راستش را بخواهید ، بازی از این نظر فرق فاحشی نسبت به قبل نداشته است. باز هم یک سری شهر کوچک روی نقشه ، یک سری مزارع ، منطقه‌ ای جنگلی ، منطقه‌ های کوهستانی و غیره ، شباهت غیر قابل انکاری با آن چه در Forza Horizon 3 دیدیم دارند.
فستیوال هورایزن در نسخه چهارم این بار به جای این‌که تنها در یک فصل انجام شود ، در چهار فصل مختلف صورت می‌ گیرد که هر کدام به معنای واقعی کلمه حال و هوای خود را دارند. وقتی از حال و هوا صحبت می‌ کنیم ، منظور فقط تغییر رنگ فصل‌ ها نیست ، بلکه نقشه بازی ، از جاده‌‌ های آسفالت و خاکی گرفته تا تک تک جزییات درختان و ساختمان‌ ها ، کاملا با تغییر فصل لباسی تازه به تن می‌ کنند و مستقیما روی گیم‌ پلی بازی هم تاثیر می‌ گذارند. تغییر فصل‌ ها ، در بازی آن قدر تاثیرگذار بودند.
در فصل بهار ، شاهد سبز شدن درختان و نرمش لطیف آفتاب هستیم. با بارش نم نم باران ، آسفالت‌ ها نمناک می‌ شوند و می‌ توانید مزارع و زمین‌ های پوشیده از گل‌ ها را در دنیای بازی مشاهده کنید. اما در پاییز همه چیز تغییر می‌ کند. پوشش نارنجی و طلایی درختان و برگ‌ هایی که روی زمین ریخته‌اند ، بارش‌‌ های تند باران ، زمین‌ های خاکی که کاملا به گِل تبدیل می‌ شوند و آسفالت‌ های لغزنده ، تنها گوشه‌ ای از حال و هوای پاییزی بریتانیا هستند که باید خودتان برای فهمیدن حس واقعی آن ، بازی را تجربه کنید.

بازی شامل بیش از 450 ماشین می‌ شود ؛ 450 ماشین لایسنس شده با جزییات فنی و ظاهری کاملا دقیق که برای هر ماشین دوستی می‌ تواند به اندازه یک بازی شبیه‌ ساز رانندگی جذاب ظاهر شوند. این حرف به این دلیل است که شما با یک بازی مانند Need For Speed یا دیگر بازی‌ های آرکید طرف نیستید که ماشین‌ ها فقط به سرعت یا شتاب خلاصه شوند. هر یک از ماشین‌ ها می‌ توانند تجربه‌ ای متفاوت را بسته به نوع آب و هوا یا زمینی که روی آن جولان می‌ دهند به شما ارایه دهند. هنگامی که در یک روز آفتابی هیولاهایی مانند بوگاتی و لامبورگینی به راحتی می‌ توانند آسفالت پشت سر خود را با موتور سرسام‌ آور خود خود از جا بکنند ، وقتی فراری و پاگانی می‌ توانند روی جاده‌ های صاف حریفان خود را از دید محو کنند ، اما به راحتی ممکن است در فصل پاییز و جاده‌ های گِلی کم بیاورند.
در هر یک از مسابقات که شرکت می‌ کنید ، بسته به نوع ماشین‌ تان کلاس ماشین‌ های رقیب شما هم تغییر می‌ کند. اما مسئله این است که اگر به جاده و مسابقه دقت نکنید ، ممکن است برخی مواقع با ماشینی که مشغول به مسابقه هستید احساس پشیمانی کنید.
advertising