دوربین جدید اینتل قابل ارتباط با کامپیوتر و فضای خارجی

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/09/16
دوربین جدید اینتل قابل ارتباط با کامپیوتر و فضای خارجیدوربین Realsense اینتل که ارتباط با کامپیوتر از طریق ژست‌های حرکتی و استفاده از ویندوز هلو را میسر می‌کرد، حالا در فضای خارجی نیز کار می‌کند.

اینتل در نمایشگاه CES لاس‌وگاس از نسخه‌ی جدید دوربین Realsense رونمایی کرد که از آن می‌توان برای تماس ویدیوی، ورود به سیستم از طریق ویندوز هلو (Windows Hello) و ارسال دستورات از طریق ژست‌های حرکتی استفاده کرد. البته به دلیل استقبال بسیار کم کاربران از ژست‌های حرکتی، دیگر این موضوع در اولویت اینتل نیست و کمتر به آن پرداخته می‌شود. همه‌ی این موارد در نسل قبلی دوربین‌های Realsense وجود داشتند؛ اما در نسخه‌ی جدید در محیط‌های بسیار روشن با پس‌زمینه‌ی نورانی نیز می‌توان از این امکانات بهره برد.
دوربین جدید اینتل قابل ارتباط با کامپیوتر و فضای خارجی
اینتل برای پشتیبانی از محیط‌های خارجی، یک پردازنده‌ی اختصاصی پردازش سیگنال به دوربین خود افزوده است تا میزان نور و اطلاعات مربوط به رنگ‌ها را تنظیم و تشخیص چهره یا ژست‌های حرکتی را ساده‌تر کند.

دو دوربین D415 و D435 از سری محصولات ریل‌سنسِ اینتل در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآمدند و قرار است هر دو به‌زودی در فروشگاه‌های اینتل عرضه شوند.

هر دو مدل تا فاصله‌ی ۱۰ متری را پوشش می‌دهند؛ اما مدل گران‌تر D435 از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل با نرخ ۹۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند تا تماس تصویری به شکل روان‌تری انجام شود. البته اگر بخواهید با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ویدیو ضبط کنید، رزولوشن تا 1080p قابل افزایش است.

این دوربین‌ها از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شوند. اینتل برچسب قیمت ۱۵۰ دلاری برای مدل D415 در نظر گرفته است.
advertising