آداپتور وایرلس DWA-182 دی لینک

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/11/15
آداپتور وایرلس DWA-182 دی لینکشرکت دی لینک یکی از شناخته شده ترین و پر فروش ترین برند های تولید کننده تجهیزات شبکه به شمار می رود که 32 سال پیش در تایوان تاسیس شد. خوشبختانه سالهاست که محصولات این برند در کشور عزیز ما حضور دارد و با استقبال مناسبی روبرو می شود.

البته ناگفته نماند نسخه DWA-182 امروزی تفاوت هایی با نسخه پنج سال پیش دارد به همین جهت، شرکت D-Link برای آنکه خریداران مطمئنا نسخه ی به روز و کاملا ارتقایافته DWA-182 را تهیه کنند، به آن پسوند C1 اضافه کرده است. نسخه C1 آداپتور DWA-182 از درگاه USB 3.0 پشتیبانی می کند.

طول و عرض و ارتفاع آداپتور برابر 9.7، 2.9، در 1.3 سانتیمتر و وزن آن برابر 20 گرم می باشد. جنس بدنه از نوع پلاستیک پولیش خورده است و منافظی برای عبور هوا در دو طرف لبه های این دانگل وجود دارد.

از جمله خصوصیات این آداپتور وایرلس می توان به این موارد اشاره کرد: پشتیبانی از باند 2.4 گیگاهرتز تا 300Mbps و باند 5 گیگاهرتز تا 867Mbps، مجهز بودن به دکمه اتصال سریع WPS، پشتیبانی از استاندارد امنیتی WPA2، استفاده از درگاه USB 3.0، سازگاری کامل با سیستم عامل های، ویندوز 10، لینوکس، MAC، و حتی سیستم عامل QTS مخصوص NAS های QNAP.

از ویژگی های خاص این آداپتور می توان به پشتیبانی از فن آوری AC SmartBeam دی لینک اشاره کرد که به جای پخش سیگنال دریافتی، در محیط، آن را به صورت هدفگذاری شده به سمت دستگاهی که به آن متصل است نشانه می رود و به صورت هوشمند تمام قدرت امواج خود را برای اتصال به سمت مودم به کار می بندد (به جای آنکه به همه ی اطراف پخش کند). البته این قابلیت صرفا در باند 5GHz، در استاندارد AC امکان بروز دارد.

از انجایی که آداپتور های وایرلس در نزدیکی کاربر قرار می گیرند، بحث امنیت سلامت کاربر و میزان تشعشع آداپتور در کنار قدرت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. کانادا یکی از سختگیر ترین کشور ها در زمینه سلامت، و تاثیر امواج بر بدن است و از اینرو به سختی یک قطعه وایرلس امکان فروش در بازار کانادا را پیدا می کند. خوشبختانه، DWA-182 از این نظر هم استاندارد های لازم را دارد و مجاز به فروش در کاناداست.

می توان گفت برد آن برای آپارتمان های شهری تا 100 مترمربع کاملا مناسب است. حداکثر میزان دریافت سیگنال در فاصله های 10 تا 15 متر به صورت بهینه بین 90 تا 75 درصد است.

میزان سیگنال در ضعیفترین حالت خود، زمانی که مودم در فاصله ی تقریبا 25 متری با یک دیوار مابین قرار دارد، تقریبا بین 20 تا 35 درصد است. اتصال با ثبات، بدون قطعی، و کاملا پایدار برقرار می شود. قیمت این دانگل در بازارهای جهانی بین 24 تا 34 دلار متغیر است، و در بازار ایران نیز، قیمت آن به 300 هزار تومان می رسد. فقط دقت کنید هنگام خرید، حتما نسخه C1 را تهیه کنید.
advertising