بررسی کارت شبکه TOTOLINK A1900PEکمپانی توتولینک

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/26
بررسی کارت شبکه TOTOLINK A1900PEکمپانی توتولینکبدون تردید شبکه‌های کابلی یکی از ایمن‌ترین شبکه‌های دیجیتالی ارتباطی حال حاضر است؛ شبکه‌ای که با وجود برخی محدودیت‌ها، همچنان به عنوان اولین سناریو برای ایجاد یا توسعه یک شبکه و توزیع ارتباط اینترنتی در شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، شبکه‌های وایرلس در چند سال اخیر به دلیل ویژگی‌هایی چون حذف عملیات کابل‌کشی و همچنین گسترش شبکه و اینترنت به مکان‌های دشوار بیش از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. این استقبال به ویژه در کامپیوترهای دسکتاپ پررنگ‌تر است؛ زیرا امکان اتصال دو یا چند کامپیوتر را به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل‌کشی فراهم می‌سازد. شاید کارت شبکه‌های USB به لحاظ سهولت در نصب بیشتر مورد استفاده قرار گیرند؛ اما این روزها بازار کارت شبکه‌های وایرلس PCI-E حال‌و‌روز خوشی را تجربه می‌کند. این نوع از کارت شبکه‌‌ها به دلیل اتصال مستقیم بر روی اسلات پرسرعت PCI-E، غالباً سرعت و پایداری بیشتری را نسبت به نوع USB برای سیستم‌های دسکتاپ فراهم می‌کنند؛ به خصوص اگر نوع دوبانده آن به عنوان کارت شبکه بی‌سیم یک کامپیوتر مورد انتخاب قرار گیرند. در میان برندهای مختلف شبکه‌ای، چندی است که توتولینک به جمع حاضرین در بازارهای داخلی اضافه شده است. محصولات این کمپانی کُره‌ای شامل انواع روتر، سوئیچ، مودم ADSL، کارت‌های شبکه اینترنال و اکسترنال، اکسس‌پوینت، پاورلاین و توسعه‌دهنده سیگنال وای‌فای است که با گارانتی تعویض 36 ماهه GREEN در بازارهای داخلی به فروش می‌رسند.

این محصول یک کارت شبکه وایرلس دسکتاپ است که از اینترفیس PCI-E برخوردار بوده و با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون نیاز به کابل‌های اترنت تجربه شیرینی را از یک شبکه بی‌سیم پرسرعت به دست آورید.

کارت A1900PE محصولی از خانواده AC کمپانی توتولینک است که علاوه بر کیفیت در قطعات الکترونیکی، از طراحی پیشرفته و به‌روز مهندسان کره جنوبی بهره‌مند می‌برد. این مدل دوبانده بوده و داد‌ها را در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز با سرعت 600 مگابیت‌بر‌ثانیه و 5 گیگاهرتز با سرعت 1300 مگابیت‌بر‌ثانیه منتقل می‌کند. در عین حال، آنتن مجزا و یکپارچه سه‌در‌یک با قدرت 5 دسیبل در این کارت شبکه با استفاده از فناوری MIMMO، پوشش گسترده‌ای از سیگنال‌های وایرلس پایدار را برای بهره‌مندی از یک شبکه پرسرعت بی‌سیم برای شما تامین می‌کند. انتهای این آنتن یک آهن‌ربای بسیار قدرتمند تعبیه شده تا در صورت لزوم بتوانید آن را بر روی سطوح فلزی ثابت کنید. همچنین یک کابل 1.5 متری مجهز به سه کانکتور SMA به هر سه آنتن رومیزی متصل شده تا در صورت نیاز بتوانید آنتن را دورتر و با فاصله بیشتری از کارت شبکه قرار دهید.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کارت شبکه گیگابیتی A1900PE با رابط PCI-E طراحی شده که نسبت به رابط قدیمی‌تر PCI، از پهنای باند و سرعت انتقال بیشتری برخوردار است. جعبه این کارت در اندازه متوسط است و طرح روی آن با دو رنگ اصلی برند توتولینک یعنی مشکی و سفید طراحی شده است. در بسته‌بندی این محصول نیز یک کارت شبکه A1900PE، آنتن رومیزی 3x1 با قدرت 5 دسیبل مجهز به آهن‌ربای قدرتمند برای نصب بر روی سطوح فلزی، کابل آنتن 1.5 متری ضخیم سه رشته همراه با سه کانکتور SMA، دفترچه راهنمای نصب سریع، CD مربوط به درایور محصول، براکت فلزی اضافی مخصوص کیس‌های کوچک و کارت ضمانت تعویض 36 ماهه GREEN به چشم می‌خورد. این همه آن چیزی است که شما برای برپایی یک شبکه وایرلس پایدار و پیوسته با سرعت بالا نیاز دارید!

مشخصات سخت‌افزاری


در نگاه اول، کارت شبکه A1900PE به یک خنک‌کننده آلومینیومی مشکی‌رنگ مجهز شده و قطعات در زیر آن پنهان شده‌اند. این هیت‌سینک علاوه بر محافظت از المان‌های الکترونیکی، گرمای ناشی از فعالیت چیپ‌ست‌ اصلی و بخش ایزوله شده وایرلس را دفع کند. کنترل مولفه گرما در کارکرد پایدار و بدون مشکل و افزایش عمر مفید قطعات الکترونیکی تاثیر بسزایی دارد که با تغییر شرایط آب‌و‌هوای محل استفاده، اهمیت کولینگ کارت بیش‌از‌پیش نمایان می‌شود. در بخش المان‌های الکترونیکی، توتولینک به جای استفاده از دو یا سه چیپ مجزا برای پردازش و انتقال داده‌ها، از یک چیپ‌ست استفاده کرده است. تراشه BCM4360KMLG کمپانی برودکام، به عنوان کنترلر این کارت شبکه پرسرعت در نظر گرفته شده است. این یک تراشه مجتمع (SoC) است که از سه تراشه جریانی وای‌فای با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac تشکیل شده تا سرعت 1300 مگابیت‌بر‌ثانیه را برای اکسس‌پوینت‌ها، روترها، مودم‌ها و کامپیوترها امکان‌پذیر سازد. طبق ادعای برودکام، این تک‌چیپ با مدولاسیون 256-QAM، از توانایی بالایی در عملکرد‌های مورد نیاز برای پیاده‌سازی یک زیرسیستم کامل بی‌سیم با دو باند فرکانسی برخوردار است. این تراشه مجتمع بستر یک‌پارچه‌ای را فراهم می‌کند تا عملیات پوشش‌دهی سیگنال‌های وای‌فای افزایش یافته و توان لازم را برای انتقال رسانه‌های دیجیتالی باکیفیت بالا در منازل، شرکت‌ها، سازمان‌ها و هر مکان دیگری ارائه کند. اکسس‌پوینت‌ها، روترها، نوت‌بوک‌ها، کامپیوترهای دسکتاپ و تلویزیون‌های دیجیتال که از کارت‌های شبکه وایرلس مجهز به تراشه BCM4360 برودکام بهره می‌برند می‌توانند از سرعت بالای شبکه‌های Wi-Fi به ویژه در فرکانس 5 گیگاهرتز بهره‌مند شوند.
advertising