اولین ماوس دارای سنسور اثر انگشت اچ پی

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/11/01
اولین ماوس دارای سنسور اثر انگشت اچ پیشرکت اچ پی به تازگی دو لپتاپ جدید و پریمیومی از سری اسپکتر ایکس 360 را رونمایی کرد که از طراحی تراش خورده و جذابی برخوردار هستند. نوت بوک هایی که با قیمتی بیش از 1000 دلار در ماه نوامبر عرضه می شوند.

در کنار این نوت بوک های جدید، اچ پی از ماوسی رونمایی کرده که برای نخستین بار در میان ماوس با سنسور اثرانگشت همراست. این سنسور تا به حال روی هیچ ماوسی جای نگرفته و محصول USB Fingerprint اچ پی را باید نخستین دانست.

در طراحی معمولی به نظر می رسد و HP ساختار حرفه ای به آن نبخشیده است اما یک ماوس کاربردی و با ارگونومی بالاییست. سنسور مورد اشاره در روی ماوس تعبیه شده که افراد می توانند با قرار دادن انگشت خود روی آن، اسکنر را فعال سازند.

این ماوس قابلیت سنسور اثرانگشت را به هر لپتاپی می افزاید، حتی لپتاپ هایی که چنین قابلیتی برای آن تعریف نشده است. گذشته از آن این ماوس تنها برای لپتاپ ها نیست و در کنار کامپیوترهای شخصی نیز قابل استفاده است.

اچ پی برای این سنسور از رمزنگاری 256 بیتی AES بهره گرفته تا سطح امنیت را افزایش دهد. برخی سنسورها به دلیل ناامن بودن موجب نفوذ افراد به سیستم می شوند اما اچ پی با این ماوس رمزنگاری ایمنی را به کار گرفته است.

گفتنیست ماوس مورد اشاره از نوع با سیم و پورت USB است. سطح دقت آن به 1600 DPI می رسد و طراحی همانند دیگر ماوس های استاندارد موجود دارد. اگر شما به دنبال ماوس بی سیم هستید، ممکن است USB Fingerprint اچ پی مناسب شما نباشد. محصول کاربردی و جدید HP در ماه دسامبر با قیمت 49 دلار روانه بازار خواهد شد.
advertising