معرفی کارت گرافیک AMD Radeon VII در کنفرانس CES 2019

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/24
معرفی کارت گرافیک AMD Radeon VII در کنفرانس CES 2019پس از کنفرانس آتشین NVIDIA با معرفی محصولات جدید در CES 2019، اینک نوبت به رقیب سرخ، AMD رسیده است. این شرکت به تازگی کنفرانس خود را در حاشیه این نمایشگاه برپا کرده و در ادامه و در چند مطلب مجزا، به این کنفرانس جذاب خواهیم پرداخت.

مهمترین محصولی که در این کنفرانس رونمایی شد، کارت گرافیک AMD Radeon VII در دستان خانم لیزا سو بود! این کارت گرافیک برای خانه تکانی در GPUهای AMD آمده و اولین کارت گرافیک جهان و این شرکت است که با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده است. Radeon VII یا Radeon 7 بر اساس سیلیکون پرچمدار Vega 20 تولید شده است.

این محصول دارای 60 واحد فعال Compute Unit بوده و 3840 پردازنده جریانی (SP) را در خود حمل می کند. کارت گرافیک AMD Radeon VII دارای 16 گیگابایت حافظه گرافیکی HBM2 بوده و برای این اتصال از یک رابط حافظه 4096 بیتی استفاده می شود. امیدواریم اینبار کمبود و مشکلات تولید حافظه های HBM2 گریبانگیر این شرکت نشود.

پیش بینی می گردد که فرکانس GPU در این کارت گرافیک بتواند اینبار به مرز 1.8 گیگاهرتز نیز دست یابد. Radeon VII رقیب اصلی کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2080 است و از تاریخ 7 فوریه، با قیمت 699 دلار راهی بازارهای جهانی خواهد شد. هر چند که این محصول فاقد ویژگی های RTX است، اما با کارایی مشابه GeForce RTX 2080، از قیمت به مراتب کمتری برخوردار است.به زودی با ادامه اخبار کنفرانس در کنار شما خواهیم بود...
advertising