کارت گرافیک قدرتمند ای ام دی Radeon RX 590

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/09/01
کارت گرافیک قدرتمند ای ام دی Radeon RX 590AMD کارت گرافیک اقتصادی و توانمند Radeon RX 590 را معرفی کرد، با خرید این کارت ۱۲ نانومتری یا کامپیوتری مجهز به آن، کاربر قادر به دانلود رایگان سه بازی مطرح Devil May Cry 5 ،Tom Clancy’s The Division 2 و Resident Evil خواهد بود.

AMD با بهره‌گیری از معماری پولاریس در ساخت کارت گرافیک Radeon RX 590 سرعت کلاک آن را تا ۱۵ درصد افزایش داده است و اکنون این کارت گرافیک نسبت به Radeon RX 580 عملکرد پردازشی بالاتری ارائه می‌دهد و سازنده ادعا می‌کند که نسبت بازده به قیمت آن، بهبودی ۲۰ درصدی را نسبت به کارت‌های دیگر دارد. براساس ادعای ای‌ام‌دی، کارت جدید این شرکت بازی‌های AAA را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و تعدادی از بازی‌های eSprots را نیز با نرخ فوق‌العاده‌ی ۱۰۰ فریم‌برثانیه اجرا خواهد کرد.

AMD برای خریداران، باندل «Raise the Game Fully Loaded» را نیز در نظر گرفته است که به‌موجب آن، خریداران کارت‌های گرافیک Radeon RX Vega و Radeon RX 590 یا کامپیوتر مجهز به کارت‌های گرافیک یادشده، بازی‌های Resident Evil 2 ،Devil May Cry 5 و Tom Clancy's Division 2 را به‌‌صورت رایگان دانلود کنند، ضمن اینکه خریداران رایانه‌های شخصی و گیمرهایی که کارت گرافیک Radeon RX 580 یا Radeon RX 570 امکان دانلود رایگان دو بازی را خواهند داشت.

همانند نسخه‌ی قدیمی RX 580، پردازنده‌ی گرافیکی RX 590 براساس معماری نسل چهارمی Graphics Core Next ای‌ ام‌ دی توسعه داده؛ اما با فرآیند ساخت کوچک‌تر ۱۲ نانومتری ساخته شده است. شرکت سازنده کارت گرافیک جدید خود را با قیمت ۲۷۹ دلار و از طریق شرکت‌های تولیدکننده‌ای همچون ایسوس، سفایر، پاورکالر و XFX‌ روانه‌ی بازار خواهد کرد.
advertising