آشنایی با کولر پردازنده GAMMAXX L240 برند Deepcool

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/22
آشنایی با کولر پردازنده GAMMAXX L240 برند Deepcoolدر بررسی خنک کننده آبی به سراغ محصولی از شرکت Deepcool رفتیم. این خنک کننده از سری گیمینگ این شرکت نیست و با برند خود شرکت ارائه می شود.

بسته بندی محصول


ساختار بسته بندی در GAMMAXX L240 کمی با Castle 240 RGB فرق دارد. در L240 برخلاف دیگر محصول مورد بررسی از شرکت Deepcool تجهیزات در داخل بسته بندی های کاغذی نیست و تجهیزات جانبی خنک کننده در داخل کیسه پلاستیکی قرار دارد. البته در هر دو بسته بندی از یک جنس مقوا برای بخش داخلی بسته بندی استفاده شده است. در قسمت پشتی خارج بسته بندی مانند همیشه شاهد ارائه اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی و امکانات محصول هستیم. جعبه L240 سایز کوچک تری دارد اما با این وجود امکانات کاملی در داخل جعبه دیده می شود. مانند قبل در بسته بندی کولر دو فن دوازده سانتی متری RGB از نوع Hydro Bearing وجود دارد.

علاوه بر این در داخل بسته بندی دو کیسه قرار دارد که در داخل یکی کنترلر به همراه کابل ها و دیگری صفحه فلزی و پیچ ها در داخل آنها تعبیه شده است. روی کیسه دوم عبارت اینتل و ای ام دی دیده می شود که نشان دهنده تعبیه امکانات جانبی نصب خنک کننده روی سوکت های اینتل و ای ام دی است.

همچنین رادیاتور مشکی رنگ و پمپ و بلاک خنک کننده که روی آن علامتی درج شده است و به وسیله دو لوله به یکدیگر متصل شده اند دیده می شود. لوله ها برای مقاومت بهتر و طول عمر بیشتر دارای پوشش هستند که این موضوع خیال کاربر را تا حدود زیادی راحت می کند.

مشخصات و طراحی محصول


براساس آنچه در وب سایت رسمی شرکت Deepcool منتشر شده است این خنک کننده از تمامی سوکت های موجود اینتل و ای ام دی موجود پشتیبانی می کند و خوشبختانه در صورت داشتن مادربرد و پردازنده های نسل قبل مشکلی در زمینه استفاده از این پردازنده نخواهید داشت. رادیاتور این خنک کننده دقیقا مانند Castle 240 دارای ابعادی برابر با 27×120×274 میلی متر دارد که این طول امکان نصب دو فن دوازده سانتی متری که در داخل جعبه قرار داده شده است را به شما می دهد.

ضخامت رادیاتور در بیشترین میزان به ۴.۵ سانتی متر می رسد. این میزان فضای کافی را به کاربر می دهد تا بعد از نصب فن ها هم بتواند فاصله کافی در بخش بالای مادربرد داشته باشد. با این وجود حتی بعد نصب فن ها موردی نخواهید داشت و این مورد باعث می شود که بتوانید مدیریت بهتری در داخل کیس داشته باشید و گردش هوای به خوبی انجام شود. برای گردش مایع رادیاتور با استفاده از دو لوله به پمپ متصل شده است. این لوله ها برای محافظت بهتر دارای پوشش هستند. مانند دیگر خنک کننده موردی بررسی رادیاتور خنک کننده دارای پوشش رنگی مشکی رنگی است و در دو طرف آن هشت فضا برای نصب فن ها دیده می شود. رادیاتور L240 از طراحی بهینه شده کانال های آبی مایکرو E-Shaped بهره می برد که این موضوع باعث افزایش کارایی آن در هدایت گرمایی می شود. از آنجایی L240 از رادیاتوری شبیه به Castle 240 بهره می برد همانند دیگر خنک کننده مایع در کنار یکی از لوله ها یک درپوش قرار داده شده است که با باز کردن این دریچه مایع کولانت داخل خنک کننده مایع خالی می شود و برای همین اشاره شده است که برچسب روی آن نباید برداشته شود. در مورد عایق کاری و اتصالات L240 چیزی کمتر از برادر خود ندارد و خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. اتصالات در نزدیک موتور و بخش خنک کننده از نوع فلزی و قابل حرکت است که می توان براساس نیاز آن را تغییر جهت داد.

مقاومت اتصالات خوب است و مورد یا مشکلی در این زمینه دیده نمی شود. بلاک خنک کننده از جنس مس است که انتقال حرارت را بهتر انجام می دهد. در این بخش موتور هم قرار داده شده است وظیفه گردش مایع را بر عهده دارد. مانند دیگر خنک کننده مورد بررسی، در داخل این بخش به ترتیب از بالا به پایین یک موتور قوی برای ایجاد جریان مایع قوی تر و با فشارتر، محور سرامیکی با کارایی و طول عمر بالا بیشتر، پروانه با طراحی پشت بسته برای ایجاد فشار بیشتر مایع و در نهایت بلاکی که از مس خالص ساخته شده است که روی پردازنده قرار می گیرد و باعث می شود گرمای پردازنده با سرعت به مایع خنک کننده منتقل شود. این بلاک مسی با تعداد زیادی پیچ ثابت شده است که نقش بسزایی در انتقال حرارتی ایفا می کند.

در بخش بالایی که حالت آینه ای دارد لوگویی درج شده است و در زیر آن نورپردازی RGB انجام می شود که باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

این خنک کننده با قابلیت نورپردازی RGB در مادربردهای ایسوس، ام اس ای، گیگابایت و ازراک هماهنگی دارد و این بدان معنا است که شما می توانید در صورتی که مادربرد شما از قابلیت نورپردازی پشتیبانی می کند براحتی علاوه بر نوع نورپردازی مادربرد، خنک کننده را هم کنترل کنید. نکته جالب این که وقتی همزمان نور فن های خنک کننده تغییر می کند رنگ بخش بلاک خنک کننده هم تغییر می کند که این موضوع باعث جذابیت بهتر می شود.
advertising