مانیتور گیمینگ آئورس AD27QD معرفی شد

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/19
مانیتور گیمینگ آئورس AD27QD معرفی شدمانیتور گیمینگ جدید آئورس AD27QD Tactical Display‌ گیگابایت از نمایشگر 27 اینچی و 144 هرتزی با پوشش 95 درصدی فضای DCI-P3 بهره می‌برد.

آئورس به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گیگابایت، در نمایشگاه CES 2019 از مانیتور بالارده‌ای برای گیمرها رونمایی کرد. مانیتور AD27QD Tactical Display آئورس از پنل 10 بیتی IPS با ابعاد 27 اینچ و رزولوشن 1440p بهره می‌برد و 95 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. ضمن اینکه در صورت استفاده‌ی شما از کارت‌های گرافیک AMD، فناوری FreeSync تجربه‌ی نرخ‌های فریم نرم‌تر را تضمین خواهد کرد.

از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر مانیتور AD27QD می‌توان به پشتیبانی از محتوای HDR با استاندارد HDR400، در کنار درجات آزادی چرخش، کج‌کردن، چرخش روی محور عمودی پایه و تنظیم ارتفاع اشاره کرد. خاطرنشان می‌کنیم که آئورس مسیر گذر کابل‌ها و منبع تغذیه را با خود مانیتور یکپارچه کرده است تا بدین ترتیب کاربران نمایشگر AD27QD Tactical Display مجموعه‌ی گیمینگ مینیمال‌تر و مرتب‌تری داشته باشند.

اما واژه‌ی Tactical در نام مانیتور جدید آئورس چه مفهومی دارد؟ شرکت سازنده ادعا می‌کند که مانیتور جدید آن تنظیمات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پایش نرخ فریم و سایر قابلیت‌هایی اشاره کرد که به‌جای اجرا به‌صورت نرم‌افزاری، در بطن مانیتور گجانده شده است؛ بنابراین توان پردازشی CPU را به‌کار نخواهد گرفت و در برابر هیچ نرم‌افزاری که چنین قابلیت‌هایی را به‌عنوان «تقلب» در نظر می‌گیرد، مغلوب نخواهد شد.

مانیتور جدید آئورس از ابزاری داخلی برای حذف نویز استفاده می‌کند که به‌ادعای گیگابایت، نویز محیطی را از هر هدستی که به آن متصل می‌شود، حذف خواهد کرد؛ بنابراین گیمرهای دیگر، تنها صدای شما را خواهند شنید. در پشت مانیتور AD27QD دو پورت HDMI، یک پورت دیسپلی‌پورت 1.2، جک هدفون و میکروفون و دو درگاه USB با قابلیت شارژ سریع دستگاه‌های موبایل سازگار، به‌چشم می‌خورد.

از آنجا که هدف گیگابایت از عرضه‌ی مانیتور AD27QD جلب نظر گیمرها است؛ بنابراین در پشت آن نورپردازی RGB گسترده‌ای به‌کار رفته که می‌توان از طریق نرم‌افزار RGB Fusion 2.0 کنترل کرد، این نرم‌افزار امکان کنترل نورپردازی تمامی لوازم جانبی سازگار Aorus را نیز دارد. مانیتور جدید گیگابایت از تاریخ 16 ژانویه (26 دی) با قیمت 599 دلار در اختیار کاربران خواهد بود.
advertising