آموزش غذا دادن به سگ هاسکی

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/08/23
آموزش غذا دادن به سگ هاسکیسگ هاسکی بواسطه طبیعت دوست داشتنی و بازیگوش خود شناخته شده است. بهتر است بدانید که با وجود جثه بزرگ،سگ هاسکی نیازی به رژیم غذایی سنگین ندارد. اما، به دلیل اینکه جز سگ سانان می باشند،و همین امر باعث میشود که رژیم غذایی خاص داشته باشد. آگاهی از عادات غذایی،بهترین غذاها برای آنها و برنامه تغذیه سگ هاسکی بسیار مهم است. میوه های ممنوعه و مضر برای سگ شما وجود دارند که نباید از آنها در رژیم غذایی سگ خود استفاده کنید.
عادت های غذایی سگ هاسکی بسیار متفاوت از سگ های دیگر است. بر خلاف سگ های دیگر، هاسکی چشم انداز مصرف غذا را حفظ می کند و هنگام غذا خوردن، حریص نیست. حتی اگر سگ هاسکی به غذای زیاد دسترسی پیدا کند، هیچگاه بیش از آن چیزی که باید نمیخورد. با این حال، اگر سگ در طول روز فعالیت زیادی را داشته باشد، به نسبت غذای بیشتری خواهد خورد.
نژاد سگ هاسکی برای کار و زیست در شرایط سخت که در آن غذا به راحتی در دسترس نیست، رشد و پرورش یافته است. آنها متابولیسم بالایی دارند و می دانند که چگونه از مواد مغذی استفاده کنند. تغذیه مواد غذایی با کیفیت به توله سگ هاسکی در بازه زمانی ۲ تا ۹ ماه بسیار مهم است، به این دلیل که این مرحله رشد اصلی برای این سگ به حساب می آید.
به طور کلی، توله سگ هاسکی در طول شبانه روز ۳ وعده غذای اصلی خواهد داشت. این ۳ وعده بسیار قابل اهمیت و حیاتی در سن پایین برای سگ هاسکی می باشد. بعد از گذشت زمان به صورت کاملا اتوماتیک وعده غذایی سگ هاسکی به ۲ وعده تغییر خواهد کرد.
اگر تغذیه سگ هاسکی را در تمام طول روز انجام می دهید، این کار باعث آسیب رساندن به سگ شما میشود، زیرا تغذیه سگ هاسکی به هیچ وجه مانند دیگر سگ ها نمی باشد. درحالی که دیگر سگ ها سیر باشند باز هم غذا خواهند خورد، اما سگ هاسکی در مواقعی که سیر است میل و رغبتی بابت خوردن از خود نشان نمی دهد. سگ هاسکی حداقل باید دو ساعت قبل از ورزش و فعالیت جسمی غذا بخورد. به طور مشابه ۳۰ دقیقه پس از ورزش به او غذا دهید. ورزش و فعالیت جسمی با شکم پر برای سگ هاسکی بسیار زیان بخش بوده و باعث دل پیچه و درد معده در حیوان خانگی شما می شود.
سگ هاسکی باید از رژیم غذایی مغذی تغذیه شود، بنابراین بسیار مهم است که غذای او را تلفیقی از غذای آماده و غذای خانگی باشد. رژیم غذایی مناسب سگ هاسکی باید حاوی پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و چربی ها جهت رشد کلی و ایمنی خوب سگ باشد. گوشت های مختلف مانند بره، ماهی و مرغ منبع خوبی از پروتئین های با کیفیت هستند. همچنین رژیم غذایی سگ هاسکی باید شامل سبیزجات نیز باشد تا حیوان خانگی شما از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف موجود در سبزیجات سرشار گردد.
آموزش غذا دادن به سگ هاسکی

سگ هاسکی و رژیم غذایی مناسب آن


هاسکی می تواند مواد غذایی خام و همچنین مواد غذایی خشک و مرطوب تجاری را بخورد. با این حال، توصیه نمی شود که هر دو غذا را در همان وعده غذا بخورد.تغذیه مواد غذایی خام مانند مرغ، گوشت گاو، گوشت گوسفند، ماهی، میوه ها و سبزیجات به سگ سلامتی و شادابی را برای سگ به ارمغان می بخشد. همچنین، غذای تجاری سگ آسانی بیشتری برای شما خواهد داشت که موجب طولانی تر شدن عمر سگ میگردد. با این حال استفاده از هر دو گونه مواد غذایی توصیه میشود.

اگر سگ شما از یک عادت غذایی خسته شده است، دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد. محتمل ترین گزینه تغذیه روزانه سگ هاسکی از یک مدل غذایی خاص است. در هر حال شما می توانید رژیم غذایی را تغییر دهید. لازم به ذکر است هیچگاه رژیم غذایی سگ را به طور ناگهانی و یکدفعه تغییر ندهید، این کار را پس از مشورت با دامپزشک و در پروسه زمانی مدت دار انجام دهید.

از دادن مواد غذایی زیر به سگ هاسکی خود اجتناب کنید


آجیل
خمیر نان
مواد غذایی کپک زده
الکل
شیر
غذای شور
تخم مرغ خام
سودا
شکلات و قهوه
آووکادو
گوشت خام یا نوشابه
سیر ها
پیازچه
انگور و کشمش
پیازها
سیر
advertising