معماهای فکری و تست هوش های جالب با پاسخ

خواندنیطنز و معما

- 98/04/06
معماهای فکری و تست هوش های جالب با پاسخ1- مردی ١٠ میلیون تومان برای سه نفر از دوستانش و همسران آنها به ارث گذاشت. سهم زنها روی هم رفته ٣,٩٦٠,٠٠٠ تومان شد. مریم صد هزار تومان بیشتر از میترا و فرزانه صد هزار تومان بیشتر از مریم به دست آوردند. فرهاد به اندازه همسرش به دست آورد. بهروز ٥٠% بیشتر از همسرش و رامین دو برابر همسرش به دست آوردند. اسم همسر هر یک از مردان را پیدا کنید.

2- در چه ساعتی بعد از ساعت 4 بعدازظهر، عقربه‌های ساعت و دقیقه و ثانیه شمار دقیقاً بر روی هم قرار می گیرند.

3- یک نوع از حیواناتی که بر روی کره زمین زندگی می‌کردند به دلیل بیماری خاصی که پیدا شد همگی از بین رفتند و هیچ نمونه‌ای از آنها بر روی کره زمین باقی نماند. این بیماری بر روی حیوانات دیگر هیچ تأثیری نداشت. اما پس از یکسال و اندی دوباره آن نوع حیوان بر روی کره زمین ظاهر شدند و به حیاتشان ادامه دادند. چطور چنین چیزی ممکن است؟

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

پاسخ معماهای فکری و تست هوش های جالب



1- واضح است که میترا، مریم و فرزانه به ترتیب ١,٢٢٠,٠٠٠ تومان، ١,٣٢٠,٠٠٠ تومان و ١,٤٢٠,٠٠٠ تومان و مجموعاً ٣,٩٦٠,٠٠٠ تومان به دست آورده اند. سهم فرهاد به اندازه همسرش میترا یعنی ١,٢٢٠,٠٠٠ تومان، سهم بهروز ٥٠% بیشتر از همسرش مریم یعنی ١,٩٨٠,٠٠٠ تومان و سهم رامین دو برابر همسرش فرزانه یعنی ٢,٨٤٠,٠٠٠ تومان بوده است که مجموع همه آنها ١٠ میلیون تومان می شود.

2- 4 و 21 دقیقه و 21 ثانیه

3- آن نوع حیوان، قاطر بوده است. قاطر نازاست و از جفتگیری اسب و الاغ به وجود می‌آید.
advertising