چند چیستان و معمای سخت و جذاب به همراه پاسخ تشریحی

خواندنیطنز و معما

- 98/01/21
چند چیستان و معمای سخت و جذاب به همراه پاسخ تشریحی1- فردی خانه‌ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک می‌شود این خرس چه رنگی است؟

2- اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن می‌کنید؟

3- پادشاه به دخترانش گفت که هرکدام سه قوری یکسان را با یک مقدار آب پر کنند و همزمان روی اجاق بگذارند. آب کتری هرکس سریع‌تر به جوش بیاید، شوهرش وارث پادشاه خواهد بود. قوری کوچکترین دختر که اصلا نمی‌خواست ازدواج کند زودتر از همه جوش آمد. چرا؟

4- در صبح روز شنبه مردی به قتل رسید. او در زمانی که همسرش در خواب بود به قتل رسید. همسر او هر چه که می‌دانست به پلیس گفت. او گفت: که: در زمان قتل، آشپز مشغول آماده کردن صبحانه بوده و خدمتکار در حال نظافت و مستخدم نیز پاکت‌های پستی را دریافت می‌کرده است. پلیس پس از شنیدن صحبت‌های همسر مقتول بلافاصله فرد مجرم را دستگیر می‌کند. به نظر شما پلیس به چه کسی مظنون شده و چرا؟


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

پاسخ چیستان های جذاب و سخت:


1- خرس سفید است. چون خانه‌ای که هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوک قطب جنوب باشد.

2- ابتدا باید کبریت را روشن نمود و سپس با آن برای روشن کردن دیگر وسایل اقدام کرد.

3- دو دختر بزرگتر در کتری هایشان را مدام برمی داشتند که چک کنند جوش آمده با نه، به همین دلیل زمان بیشتری طول کشیده تا آب کتریشان جوش بیاید.

4- همسر مقتول قاتل است. زیرا او گفته در زمان قتل خواب بوده، چگونه شخصی که خواب است می‌تواند از اتفاقات اطراف خود با خبر باشد.
advertising