تاریخچه اختراع ایمیل

خواندنیتاریخ

- 98/04/15
تاریخچه اختراع ایمیلکسی که ایمیل را به شکلی که امروزه می شناسیم اختراع کرد یک مهندس برق آمریکایی به نام ریتون تاملینسون بود. او ایمیل را در سال 1971 اختراع کرد. ایمیل سیستمی است که در آن یک کاربر در یک شبکه می تواند پیامی را برای کسی که در یک شبکه دیگر است ارسال کند.انتخاب نماد @ برای استفاده در آدرس ایمیل نیز کار تاملینسون بود. تاملینسون نماد @ را برای متصل کردن نام کاربری با آدرس مقصد انتخاب کرد. این نماد در حال حاضر به یک نماد فرهنگی تبدیل شده است. اگر این نماد برای ایمیل به کار نمی رفت شاید دور انداخته می شد.
تاریخچه اختراع ایمیل
اولین ایمیل بین دو دستگاه رایانه که پهلو به پهلوی هم بودند ارسال شد. تاملینسون به خاطر اختراع ایمیل در طول عمرش جوایز بسیاری را کسب کرد اما نتوانست بگوید اولین ایمیل چه بوده و آن را واقعاً چه زمانی ارسال کرده است. چنان که گفته شد او تعدادی پیام آزمایشی را برای خودش از دستگاهی به دستگاه دیگر ارسال کرد اما متن و زمان ارسال این پیام های آزمایشی را فراموش کرد.
پیش از کاری که تاملینسون انجام داد، ایمیل با قابلیتی محدود وجود داشت. یعنی می شد پیام های الکترونیکی را میان چند نفر و در یک چارچوب محدود به اشتراک گذاشت اما تا زمان اختراع تاملینسون، هیچ راهی برای ارسال پیام به یک فرد خاص با یک آدرس خاص وجود نداشت.
زمانی که تاملینسون اختراع خود را انجام داد، تعداد کمی از مردم رایانه شخصی داشتند به همین دلیل ایمیل شخصی نمی توانست محبوبیت داشته باشد اما چند سال بعد در نهایت تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی مدرن شد.
advertising