آموزش بافت دستگیره با قلاب

خواندنیهنرهای دستی

- 97/08/26
آموزش بافت دستگیره با قلاببرای بافت اسکاج قلبی شکل از کاموای سوزنی و قلاب 2.5 میلیمتری استفاده کنید. انتخاب رنگ ها سلیقه ایه ، می تونید تکرنگ ببافید یا با 2 رنگ یا هر رج را به رنگی ببافید.
پیشنهاد می کنیم برای آموزش های بیشتر به بخش اسکاج بافی سر بزنید
آموزش بافت دستگیره با قلاب
5 زنجیره زده و به اولین زنجیره با گره نامرئی وصل کنید تا حلقه شود.یک زنجیره زده و درون حلقه 1پایه کوتاه، 1 پایه متوسط، 15 پایه بلند ، 1 پایه متوسط و 1 پایه کوتاه ببافید.
به زنجیره ابتدای رج بست بزنید.اگر رج های بعدی هم همین رنگ را می بافید نخ را نچینید.تا اینجای کار بافت قلبی شکل شده
برای بافت رج دوم نخ را به بالای قلب جایی که بست زده بودید وصل کنید.
اول پایه کوتاه،1 پایه متوسط و 1 پایه بلند ببافید. در گره بعدی 4 پایه دوبل ببافید.دو پایه بلند در یک پایه و 4 پایه بلند ببافید.در گره بعدی، 1 پایه بلند ، 1 پایه دوبل و 1 پایه بلند ببافید.
نیمه دیگر قلب را هم 4 پایه بلند، 2 پایه بلند در یک گره، 4 پایه دوبل در یک گره، 1 پایه بلند ، 1 پایه متوسط و یک پایه کوتاه ببافید.
یک گره نامرئی زده و به محل اتصال نخ هم گره نامرئی ببافید.

اگر رج های بعدی هم از این رنگ استفاده می کنید، نخ را نچینید.بعد از بافت رج دوم کار به این شکل می شود.رج سوم روی بست رج قبل بست می زنیم.(وسط بالای قلب)
به ترتیب 1پایه کوتاه، 1پایه متوسط، 1پایه بلند می بافیم.
2پایه بلند در یک گره، 3پایه بلند در یک گره و 3 مرتبه (2 پایه بلند در یک گره) و 6پایه بلندمی بافیم.5 پایه بلند در یک گره میبافیم.
نیمه دیگر قلب را 6پایه بلند، 3مرتبه (2پایه بلند در یک گره)،3پایه بلند در یک گره، 2پایه بلند در یک گره، 1پایه بلند، 1پایه متوسط ،1پایه کوتاه و 1گره نامرئی می بافیم.به ابتدا بست میزنیم.پایان رج 3 کار به این شکل می شود.
و کار را ادامه می دهیم
advertising