آموزش ساخت بادبادک کاغذی

خواندنیهنرهای دستی

- 98/03/01
آموزش ساخت بادبادک کاغذیدر اولین مرحله طرز تهیه بادبادک، کاغذ را به شکل لوزی برش بزنید. اندازه کاغذ به سایز بادبادکی که در نظر دارید بستگی دارد، اما سعی کنید بادبادک خیلی بزرگی نسازید تا راحت تر بتوانید از ان استفاده نمایید
آموزش ساخت بادبادک کاغذی

وسایل مورد نیازبادبادک کاغذی


کاغذ روزنامه سبک‌وزن / میله چوبی سبک‌وزن / نخ / قیچی / نوار چسب / تیر

مراحل ساخت بادبادک کاغذی


ابتدا باید با اصطلاحات خاصی که برای یک بادبادک استفاده می‌شود آشنا شوید قطعه‌ای بزرگ از کاغذ روزنامه را بردارید و یک مربع روی آن بکشید. مربع را با استفاده از قیچی برش دهید.کاغذ را باز کنید و میله‌های چوبی را عمود بر هم روی خط‌های تا شده بگذارید. می‌توانید از دو میله چوبی یا بامبو نیز استفاده کنید. اگر میله‌هایتان طول‌های مختلفی دارند، از میله بلندتر به عنوان ستون (به صورت عمودی) و از میله کوتاه‌تر به عنوان تیر (به صورت افقی) استفاده کنید.

میله دیگری را به صورت افقی روی میله اول و بالاتر از مرکز کاغذ قرار دهید تا با ستون زاویه ۹۰ درجه ایجاد کند. بدین طریق تیر بادبادک را بسازید. ستون باید دقیقاً از وسط تیر رد شود؛ طوری که طول آن در هر دو طرف ستون برابر باشد. محل تقاطع دو میله را به وسیله نخ و نوارچسب محکم کنید. می‌توانید از چسب تفنگی یا چسب قطره‌ای برای این کار استفاده کنید.
میله‌ها را در امتداد لبه قرار دهید و به کاغذ بچسبانید. می‌توانید نخ را به دو میله گره بزنید و تمام گوشه‌ها را در امتداد لبه به هم وصل کنید. نخ‌ها را به لبه‌های تاشده بچسبانید و کاغذهای اضافی را ببرید. بعد از اینکه ساختار بادبادک را محکم کردید، با اضافه کردن نوارچسب بیشتر به لبه و مرکز بادبادک، بادبادک را محکم‌تر کنید.چند اینچ بالاتر از نقطه مرکزی، دو سوراخ در نوارچسبی که میله عمودی را در وسط نگه می‌دارد، ایجاد کنید تا نخ بادبادک را به آن گره بزنید. سپس دو سوراخ هم زیر خط مرکزی ایجاد کنید.

یک رشته نخ را از هر دو مجموعه سوراخ رد کنید و انتهای آن‌ها را به صورت شل به هم گره بزنید تا تیر بادبادک درست شود.
برای ساختن دم بادبادک، یک نوار پارچه‌ای را به انتهای بادبادک وصل کنید. این کار کمک می‌کند که بادبادک با ثبات بیشتری پرواز کند. می‌توانید میله عمودی را کمی خم کنید.
یک نخ طولانی به نخ تیر گره بزنید تا با آن بادبادکتان را نگه دارید و به پرواز در آورید. می‌توانید نخ را به دور یک دسته جاروی چوبی بپیچید و حالا بادبادک شما آماده پرواز است.
advertising