روایتی از امام سجاد در رابطه با تشریع اذان

خواندنیاحادیث و روایات

- 97/11/30
روایتی از امام سجاد در رابطه با تشریع اذانامام سجاد علیه السلام از پدر بزرگوارشان علیه السلام روایت کرده‌اند که ایشان فرمودند: «از امیرالمؤمنین علیه السلام پرسیدند: اینکه مردم درباره‌ی تشریع اذان می‌گویند که علّت آن خوابی بود که عبدالله بن زید دید و آن را برای پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کرد پس حضرت(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمان داد که [از آن پس] اذان بگویند، آیا درست است؟
امام حسین علیه السلام در حالی که [از این حرف] برافروخته (و ناراحت) شده بود، فرمود: «وحی بر پیامبر شما نازل می‌شود و شما می‌پندارید که او اذان را از عبدالله بن زید گرفته است؟ در حالی که اذان سیمای دین شماست»
سپس فرمود: از پدرم علی بن ابیطالب علیه السلام شنیدم که می‌فرمود: خداوند فرشته‌ای را به زمین فرستاد تا رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) را به معراج برد، سپس امام علیه السلام به تشریح داستان معراج پرداخت تا اینکه فرمود: پس خداوند فرشته‌ای را که پیش از آن وقت دیده نشده بود و پس از آن نیز دیده نشد برانگیخت پس اذان را دو به دو و اقامه را دو به دو ادا کرد.
امام حسین علیه السلام چگونگی اذان را بیان نمود و سپس فرمود: جبرئیل علیه السلام به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) عرض کرد: ای محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) برای نماز این گونه اذان بگو.»
advertising