اسفندیار قره باغی اقامت در آمریکا را تکذیب کرد

مجلهموزیک

- 97/08/21
اسفندیار قره باغی اقامت در آمریکا را تکذیب کرداسفندیار قره باغی خواننده آثار ماندگار انقلابی و همچنین آثار حماسی، اقامت خود در آمریکا را تکذیب کرد و گفت: من مدتی است از تهران کوچ کرده ام و در تبریز ساکن شده ام.
قره باغی با گلایه از فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی پر از دروغ و شایعه است و دستاویز عده ای مغرض و بیمار شده است. این اخبار آنقدر زیاد شده که اعتماد مردم را از این فضا سلب کرده است.
وی ادامه داد: من امروز 20 آبان در هوای ابری و لطیف تبریز در حال زندگی و بهره بردن از این هوای پاک هستم.
این خواننده با یادی از یکی از آثار خود عنوان کرد: من احساس غرور می کنم که در مقطعی سرود «آمریکا آمریکا» را خواندم و خوشحالم که آثار متعدد من که با موضوعات مختلفی تولید شده است در دسترس همه مخاطبان است.
اوّلین اجرای رادیویی وی در سال 1350 سرود ای ایران بود که با همکاری ارکستر بزرگ رادیو تلویزیون ملی ایران با رهبری فرهاد فخرالدینی انجام گرفت. او در سالهای اخیر قطعاتی حماسی با عنوان‌های سمفونی ارس و سمفونی خلیج فارس را آهنگسازی کرده و خوانده‌است.اما بی‌تردید اثری که بیش از هر کار دیگر او، از صدا و سیمای ایران پخش شده، سرود آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو با صدای اوست که موسیقی آن را احمدعلی راغب ساخته و شعر آن را حمید سبزواری سروده‌است. او در چند فیلم هم به عنوان خواننده، نوازنده یا بازیگر حضور داشته‌است.
advertising