انجمن آهنگسازان ازبکستان از آیدین صمیمی دعوت کردن

مجلهموزیک

- 97/08/13
انجمن آهنگسازان ازبکستان از آیدین صمیمی دعوت کردنبه دعوت انجمن آهنگسازان ازبکستان، «آيدين صميمی مفخم» برای سخنرانی و برگزاری مستر کلاس آهنگسازی در کنسرواتوار ملی ازبکستان در تاشکند و برگزاری مستر کلاس آهنگسازی با تمرکز بر موسيقی الکتروآکوستيک و مولتی مديا در دانشگاه هنر و موسيقی سمرقند به اين کشور سفر خواهد کرد.
در طی اين کلاس‌ها در کنسرواتوار ملی ازبکستان در تاشکند، «آيدين صميمی مفخم» در مورد لزوم يادگيری موسيقی سنتی و ملی کشورهايی با فرهنگ غنی موسيقايی غير غربی صحبت می کند و علاوه بر آن توضيحاتی درباره‌ی رويکردهای خود در استفاده ار موسيقی نواحی و رديف موسيقی ايرانی ارايه خواهد داد و چند قطعه از آثار خود را برای دانشجويان ازبک آناليز خواهد کرد. اين نوازنده و آهنگساز در ادامه‌ی سفر در دانشگاه هنر و موسيقی سمرقند، رويکردهای جديد آهنگسازی را مورد بررسی قرار خواهد داد و در مورد تلفيق ديگر هنرها با موسيقی و استفاده از تکنولوژی در مسير آهنگسازی صحبت مي‌کند.
همچنين قطعه سمفونيک «زُروان» به آهنگسازی وی، توسط ارکستر سمفونيک تاشکند در مراسم اختتاميه فستيوال موسيقی سمفونيک ازبکستان اجرا خواهد شد. قطعه‌ی سمفونيک «زُروان» را آيدين صميمی مفخم با الهام از زُروان (زروان از ايزدان باستان ،که در زمانی که هيچ‌چيز وجود ندارد نيايش‌هايی به جای می آورد تا پسری با ويژگی های آرمانی اورمزد داشته باشد که جهان را بيافريند) در سال 1393 شروع و امسال (1397) به پايان رساند و در آن از گام ميکرواينترواليک با فواصل يک چهارم و يک ششم پرده، با الهام از نظريهٔ ادوار و تطبيق و اندازه گيری تفاوت دستان بندی در رسالات کهن پارسی به‌دست آورده ، استفاده کرده است.
فستيوال موسيقی سمفونيک ازبکستان از سال 1998 در تاشکند برگزار و در هر دوره از آثار سمفونيک آهنگسازان ازبک و بين المللی در آن اجرا و ضبط می شود.
advertising