صحبت های شهرام ناظری در مورد فضای موسیقی ایران

مجلهموزیک

- 97/10/26
صحبت های شهرام ناظری در مورد فضای موسیقی ایرانشهرام ناظری کرمانشاهی زادهٔ 29 بهمن 1328 در کرمانشاه خواننده، موسیقی‌ دان و آهنگساز موسیقی اصیل ایرانی است.

مراسم رونمایی از تازه‌ ترین اثر کیخسرو پور ناظری با نام از دوار چرخ ظهر امروز چهارشنبه ٢٦ دی ماه در فرهنسگرای نیاوران رونمایی شد.

این آیین رونمایی با حضور شهرام ناظری خواننده، مجید درخشانی آهنگساز، بیژن کامکار نوازنده، شاهو عندلیبی نوازنده، آریاسب دادبه، سهراب پورناظری، تهمورس پورناظری نوازنده، سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران، محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی برگزار شد.

در بخش دیگری از این نشست، شهرام ناظری برای ایراد سخنرانی دعوت شد، او که انتظار دعوت برای صحبت را نداشت ضمن اشاره به آماده نبودن خود گفت: کیخسرو و من روی هم تاثیر فراوانی گذشته‌ ایم و همین باعث پیشرفت در کارمان تا به امروز شده است.

او ادامه داد: من فقط خواننده نبودم و از کودکی با ادبیات و موسیقی و سپس آواز آشنایی پیدا کردم و همیشه هم در کار آهنگسازان نظر می‌دادم، من و او بخاطر آشنایی با ادبیات نگاهمان فراتر از تکنیک های مرسوم بوده است.

ناظری اضافه کرد: این را هم باید بگویم که همیشه در آهنگ‌های کیخسرو من نظر می‌دادم و در آواز خواندن من هم ایشان نظر می‌داد و به کار می‌گرفتیم. ما شانس این را داشتیم‌که هم با گنجینه موسیقی ردیف و گنجینه موسیقی نواحی آشنا شویم. همدلی‌های من و کیخسرو حاصلش آثاری مانند «مطرب مهتاب‌رو» و «صدای سخن» عشق شد.

او تاکید کرد: هر کدام در این مدت فعالیت‌های زیادی داشتیم اما هیچ کدام به خوبی سابق نبوده و نیست، این روزها متاسفانه همه تنها هستند و به دنبال اینکه بار خود را ببندند اما قبلا عاشق بودیم.

این خواننده همچنین گفت: متاسفانه امروز در موسیقی فضای خوبی حکمفرما نیست و انگار سم پاشیده شده است، آرزو می‌کنیم زودتر این فضا به مانند گذشته شده و ما را دور هم جمع کند.
advertising