واکنش کمال تبریزی به نسخه ترکیه ای فیلم مارمولک

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/29
واکنش کمال تبریزی به نسخه ترکیه ای فیلم مارمولکبه تازگی سریالی به نام مارمولک (Kertenkele) از یک شبکه تلویزیونی کشور ترکیه در حال پخش است که کاملا شبیه به نسخه ایرانی فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی است و اصل قصه از این فیلم گرفته شده است. کمال تبریزی کارگردان فیلم در این باره مصاحبه ای را انجام داد و بیان داشت: ما به محض نمایش تیزر این سریال در شبکه‌های تلویزیونی ترکیه از پخش آن مطلع شدیم. ما قبل از پخش قسمت اول این سریال از این موضوع آگاهی پیدا کردیم اما مدتی صبر کردم و چند قسمتی از سریال را دیدم که از موضوع شباهت این سریال با فیلم مارمولک اطمینان حاصل کنم. پس از آن تهیه کننده ما با تهیه کننده سریال ترکیه ‌ای تماس گرفته و هزینه هایی که قرار بود پرداخت شود، طی مذاکراتی که انجام شد حق تالیف این فیلم به طور کامل پرداخت شد. وی گفت هزینه کپی رایت فیلم کاملا پرداخت شده است و این موضوع مشکلی ندارد.
وی همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: بعد از کشور ترکیه، کشورهای دیگر مانند هندوستان نیز از آن استقبال کردند. من چند قسمتی از این سریال را که دیدم، نوع بازیگری شخصیت اصلی آن را پسندیدم، چون خیلی سعی کرده بود که مانند آقای پرویز پرستویی نقش ایفا کند و در این موضوع هم کاملا موفق شده است.
مارمولک فیلمی درام-کمدی به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و با بازی پرویز پرستویی است. این فیلم محصول سال 1382 ایران است.

سریال ترکیه ای مارمولک


نسخه ترکیه ای فیلم مارمولک از شبکه آ تی‌وی ترکیه در حال پخش است که کارگردانی آن بر عهده «کارتال چی‌ داملی» است. قصه این سریال تقلیدی کامل از فیلم سینمایی «مارمولک» اثر کمال تبریزی است نام این سریال نیز ترجمه‌ ای از لغت «مارمولک» به زبان ترکی است.
advertising