برگزیدگان دوازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران معرفی شدند

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/27
برگزیدگان دوازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران معرفی شدنددوازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران که قرار بود راس ساعت 18 آغاز شود با تاخیر یک ساعته و با اعتراض خبرنگاران حاضر در سالن ساعت 19 با حضور پر شور بازیگران، منتقدین و اهالی رسانه در ایوان شمس با اجرای فرزاد حسنی آغاز شد.

در این مراسم نام‌های آشنای سینما و تلویزیون همچون نوید محمدزاده، امیر جدیدی، امین حیایی، فرهاد اصلانی، هومن سیدی، میلاد کی مرام، امیرعلی دانایی، علی نصیریان، سارا بهرامی، شاهپور شهبازی، عزیزالله حاجی مشهدی، زهرا مشتاق طهماسب صلح جو، هوشنگ گلمکانی حضور دارند.

اولین بخش این جشن به سینمای کودک و نوجوان اختصاص داشت که برترین آن ها در چهل سالگی انقلاب اسلامی معرفی شدند.

جایزه بهترین فیلم نامه به «باشو، غریبه کوچک» کانون پرورش فکری کودکان و جوانان اختصاص پیدا کرد.
برگزیدگان دوازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران معرفی شدند
جایزه بهترین کارگردانی به کیومرث پوراحمد اهدا شد.

ترانه علیدوستی و مهدی باقر بیگی به عنوان چهره های برتر سینمای کودک و نوجوان از طرف انجمن منتقدان انتخاب شدند.

فرخ هاشمیان بازیگر فیلم «بچه های آسمان» ساخته مجید مجیدی به عنوان برترین بازیگر کودک و نوجوان چهل سال سینمای انقلاب شناخته شد.

جایزه بهترین فیلم بخش نوجوان چهل سالگی سینمای کودک و نوجوان هم به بهرام بیضایی برای فیلم «باشو غریبه کوچک» اهدا شد.

در ادامه این مراسم از اسحاق خانزادی صدابردار پیشکسوت سینمای ایران با پخش کلیپی در قالب عاشقانه های سینمایی و گلچینی از اظهار نظرهای کارگردانان سینما تقدیر شد.

در بخش ابتدایی جوایز سالانه جشن سینمایی منتقدان و نویسندگان در بخش خلاقیت و استعداد درخشان از میان «درساژ» ، «خجالت نکش» و «امیر» نامزدهای این بخش؛ به نیما اقلیما برای فیلم «امیر» تعلق گرفت.
advertising