فیلم های پر فروش رضا عطاران در سینما

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/15
فیلم های پر فروش رضا عطاران در سینمارضا عطاران زادهٔ 20 اردیبهشت 1347 در مشهد بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، خواننده و تدوینگر ایرانی است. نقش اصلی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران یعنی هزارپا و نهنگ عنبر 2 را او بازی کرده‌است.

با نگاهی به ترکیب فیلمهای روی پرده و رقمهای فروش مشخص می شود که منظور رضا عطاران است. او که سال گذشته «خانم یایا»، «مصادره» و «هزارپا» را بازی کرد، امسال فقط در فیلم جدید عبدالرضا کاهانی با نام «آزاد مثل هوا» در کانادا جلوی دوربین رفته که همچنان فیلمبرداری آن ادامه دارد.

عطاران که این سالها حسابی پرکار و مدنظر اغلب کمدی سازان بوده، امسال از پرکاری فاصله گرفت. به نظر می رسد افزایش انتقادها از کمدی های نازل اخیر سینما موجب شده تا عطاران قدری در پذیرش پیشنهادها تجدید نظر کند. البته برخی معتقدند چه عطاران و چه دیگر چهره هایی که از قِبَل آنان فیلمها به راحتی مرز 10 میلیارد را رد می کنند، شایستگی دریافت این میزان دستمزد را دارند.

مخالفان اما معتقدند تن دادن معدودی از تهیه کنندگان برای پرداخت دستمزدهای چندین میلیونی و چند میلیاردی، رِنج منطقی دستمزدها را به هم می ریزد و هزینه تولید فیلم و سریال را به طرز عجیبی بالا می برد.

عطاران اخیرا «هزارپا» را در کنار جواد عزتی روی پرده داشت که فیلم بیش از 37 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخت. اگر این رقم را در کنار ارقام فروش دو فیلم دیگر امسال او یعنی «خانم یایا» و «مصادره» بگذاریم که مجموعشان حدود 19/5 میلیارد می شود، رقم کل گیشه او به رقم 57 میلیارد می رسد که شگفت انگیز است و فارغ از کیفیت آثار، نشان از محبوبیت او نزد عامه سینماروها دارد.
advertising