سینمای ایران در تسخیر فیلم های کمدی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/09
سینمای ایران در تسخیر فیلم های کمدیبعد از مدتی که سینمای ایران به طرز قابل توجهی میزبان فیلم‌های اجتماعی بود، حالا دوباره شاهد تسخیر پرده سینماها توسط کمدی‌ها هستیم. ورژن جدیدِ این فیلم‌ها معمولا سعی می‌کند بازیگران متفاوتی انتخاب کند که معمولا عادت به دیدنشان در کارهای کمدی نداریم.

آنها می‌خواهند به این صورت از برچسب‌های «مبتذل»، «کمدی سخیف» و «فیلم‌فارسی» فرار کنند! ماجرا از این قرار است که هفته آینده سه فیلم کمدیِ جدید اکران می‌شود و فیلم‌های این ژانر به تعداد قابل توجهی می‌رسد. اینها را بگذارید کنار این‌که تعداد زیادی از فیلم‌های درحال اکران هم کمدی است: خانم یایا، لس آنجلس تهران، لازانیا، وااای آمپول، هشتگ و البته تگزاس و هزارپا .

فروش بالای کمدی‌ها در سینمای ایران موضوع تازه‌ای نیست تقریباً هرسال در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران دو تا سه فیلم کمدی وجود دارد که با اقبال مخاطبان روبه‌رو شده وگیشه ها را تسخیر می کند.

اما امسال فروش فیلم‌های کمدی با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری دارد و در میان 10 فیلم پرفروش سال 96 که تاکنون اکران شده‌اند 7 فیلم اول کمدی و سه فیلم بعدی در ژانر اجتماعی و درام هستند .
advertising