تصویربرداری سریال حکایت های کمال به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/28
تصویربرداری سریال حکایت های کمال به کارگردانی قدرت الله صلح میرزاییسریال «حکایت‌های کمال» به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی در ۱۵۰ قسمت در حال تولید می باشد.
مجموعه تلویزیونی «حکایت‌های کمال» در پنج فاز 30 قسمتی؛ یعنی در 150 قسمت در حال تولید می باشد. این سریال برای گروه کودک نوجوان تولید می شود؛ تصویر برداری «حکایت‌های کمال» بر عهده «ناصر محمود‌کلایه» است و تهیه کنندگی آن را محسن شایان فر برعهده خواهد داشت. این فیلم بلندترین اثری است که برای گروه کودک و نوجوان ساخته شده است.
فضای این مجموعه فضای دهه 40 در تهران قدیم است و ناگفته ‌هایی از سبک زندگی ایرانی و اسلامی و آداب و رسوم سنتی ملی و مذهبی ما را در آن مقطع زمانی به تصویر می کشد. در حقیقت اگر کودک و نوجوانان امروزی بدانند که کودک دهه چهل با چه دشواری دست و پنجه نرم می‌کردند و چه سختی‌هایی را در زندگی متحمل می‌ شدند به شدت قدر زندگی امروزی خود را خواهند دانست و بسیاری از کودکان خواهند دانست که دهه شصت دهه بهشتی در ایران بوده است برعکس آن چه همه می گویند که دهه شصت دهه محرومیت‌ هاست.
کل ماجراهای کمال در دوسال از زندگی او یعنی اواخر سال 42 تا اواخر سال 44 و اوایل سال 45 است و محمدرضا شیرخانلو نقش کمال را در این سریال بازی می کند.. در این بخش‌ ها حدود 200 هنرور حضور دارند.
«حکایت‌های‌ کمال» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی است که قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است.
در حال حاضر تصویربرداری نیمی از سریال به پایان رسیده و لوکیشن‌ های سریال در شهرک سینمایی غزالی است که همان محله کمال است، ساخته شده است. ضمن اینکه این محله‌ ها همگی به صورت ماندگار ساخته شده و 3 خانه، امامزاده، آب انبار و چند مغازه مخصوص این سریال ساخته شده‌ اند که مخاطب برای اولین بار آن ها را در این اثر خواهد دید.
«حکایت‌ های کمال» اواسط مرداد در شهرک غزالی کلید خورد.
بازیگران سریال که در این سریال نقش آفرینی کرده اند حمید لولایی، مریم سعادت، میرطاهر مظلومی، کاظم هژیرآزاد، یوسف صیادی، امیر نوری، شهرام عبدلی و رضا شفیعی‌جم، البته بازیگران خردسال همچون؛ محمدرضا شیرخانلو، همراز اکبری، محمدحسین بلوکات و امیرحسین کافتری هستند.
advertising