بازیگران مرد و زن لبنانی در سینمای ایران

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/24
بازیگران مرد و زن لبنانی در سینمای ایراناین شب‌ها سریال شبانه «حوالی پاییز»، یکی از مجموعه‌هایی است که به‌کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.یکی از نقش‌های اصلی این سریال را آن ماری سلامه بازیگر لبنانی ایفا می‌کند که نقش ساره یک دختر عرب سعودی را بازی می‌کند. آن ماری سلامه که از بازیگران مطرح کشور خود محسوب می‌شود، متولد سال ۱۹۹۰ میلادی در روستای فاریا در لبنان است، در اولین تجربه بازیگری خود برای سینمای ایران در فیلم «آوازهای سرزمین من» که محصول مشترک ایران و لبنان است به‌کارگردانی عباس رافعی جلوی دوربین رفت و حوالی پاییز دومین تجربه این بازیگر برای بازی در فیلم‌های ایرانی است اما این برای اولین بار نیست که بازیگران لبنانی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایران حضور پیدا می‌کنند.

دارین حمزه


این بازیگر زن لبنانی که متولد ۵ ژوئیه است، از جمله بازیگرانی است که در فیلم‌های ایرانی، تولدی دیگر، کتاب قانون، سی و سه روز و شکارچی شنبه ایفای نقش کرده‌ است. وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم کتاب قانون به کارگردانی مازیار میری به ایران سفر کرد و در مصاحبه‌ای ایران را کشوری فوق‌العاده زیبا با مردمی صمیمی و دارای فرهنگ غنی توصیف کرد. او در کتاب قانون با پرویز پرستویی همبازی شد و برای اولین بار فارسی حرف زده‌. حمزه که برای بازی در کتاب قانون نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشن خانه سینمای سال ۱۳۸۷ شد، عنوان کرده‌ که حافظ او را عاشق ایران کرده‌ است.

پیر داغر


سرگرد بهروز فتاحى یکی از شخصیت‌های سریال «مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی بود که «پیر داغر» هنرپیشه اى لبنانی و مقیم بیروت آن را بازی کرد. او با اندکى تغییر در چهره و نوع بازى‌اش به همتاى ایرانى خود مبدل شده تا آنجا که بسیارى از بینندگان تصور مى‌کردند او یک بازیگر تازه وارد ایرانى است. داغر در ادامه در سری اول سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی بازی کرد و اخیراً با ابراهیم حاتمی کیا نیز همکاری داشت و یکی از نقش‌های فیلم سینمایی «به وقت شام» را هم بر عهده گرفت.

جوزف سلامه


«به وقت شام» به غیر از داغر بازیگران سوری و لبنانی دیگری نیز مانند خالد السید، رامی عطاءالله، لیث مفتی، منذر زین‌الدین، جوزف سلامه، علی سکر، محمد شعبان، سامر خلیلی، کارمن بصیبض و سینتیا کرم نیز ایفای نقش ‌کردند. جوزف سلامه بازیگر نقش «ابوعمر شیشانی» یکی از سرکرده‌های داعش ISIS در به وقت شام که با دیالوگ چطوری ایرانی؟ در تیزرهای تبلیغاتی این فیلم به چهره‌ای مشهور در رسانه‌ها بدل شد، درباره حضورش در این فیلم و دیالوگی که داشته می‌گوید: «هر جمله‌ای را در اختیار من می‌گذاشتند یک مترجم نیز داشتم، چراکه باید به من می‌گفتند که من چه چیزی را می‌گویم تا مطابق آن گفته حالت چهره‌ام را نیز تغییر دهم. معنی دیالوگ چطوری ایرانی را می‌دانستم اما نمی‌دانستم این جمله مانند بمب خواهد بود!

پاملا الکیک


سریال ساخت ایران 2 مجموعه‌ای است که این روزها در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. در این سریال «پاملا الکیک» بازیگر زن لبنانی متولد 14 مه سال 1988 بازی می‌کند که در شهر دیرالقمر لبنان متولد شده و تا به حال دو جایزه مورکس دور را کسب کرده. او که از سال 2011 تاکنون وارد حرفه بازیگری شده می‌تواند به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و فارسی صحبت کند. او از سخن گفتن به زبان پارسی دراین سریال خوشحال است: با سرعت زبان پارسی را یاد گرفتم و این زبان، زبان سختی نیست.
advertising