پیش بینی داستان زندگی محمدعلی نجفی در سینمایی زندگی خصوصی

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/03/09
پیش بینی داستان زندگی محمدعلی نجفی در سینمایی زندگی خصوصیاین روزها خبر قتل میترا استاد توسط همسرش محمدعلی نجفی بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و خبرگزاری های مختلف داشته است. ماجرای قتل این فرد توسط یک فرد تحصیل کرده سیاسی و استاد و مدرس دانشگاه باعث تعجب همگان شد. حال با توجه به انتشار این خبر اصغر نعیمی به این قتل واکنش نشان داده و این موضوع را به قصه فیلم سینمایی زندگی خصوصی ربط داده است.
اصغر نعیمی، نویسنده «زندگی خصوصی»، در یادداشتی اینستاگرامی مدعی شد، داستان این فیلم، پس از گذشت 8 سال، به شکلی واقعی به اکران درآمده است. فیلم سینمایی زندگی خصوصی 8 سال پیش به خاطر دلایلی پس از 6 روز اکران توقیف شد و مجوز نمایش فیلم لغو شد.

اصغر نعیمی، نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» در واکنش به داستان زندگی محمدعلی نجفی در اینستاگرام نوشت: «بیش از یک سال از عمر من صرف نوشتن فیلمنامه «زندگی خصوصی» شد. مایل بودم فیلمی بسازم که روایتی صریح از ذبح آرمان و عقیده در محضر مصلحت‌گرایی، قدرت‌طلبی و منیت‌ها باشد و مسیر انحراف در انقلاب را نمایش دهد.
در فیلم و طی فصلی که میان «حاج داوود»؟ انقلابی آرمانگرای به حاشیه رانده شده -با ادای دینی به زنده نام حاج داوود کریمی- و ابراهیم کیانی می‌گذرد پرسشی اساسی مطرح می‌شود: «ما انقلاب کردیم که دین و اخلاق را حاکم کنیم، پس چه شد که به این جا رسیدیم؟»

آن زمان وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد صراحتا با ساخت فیلم توسط من مخالفت کرد، طبق روالی نانوشته من در دایره‌ای نبودم که سازنده چنین فیلمی با این مضمون باشد، ناچار برای اینکه فیلم ساخته شود و حرف فیلمنامه زمین نماند، آن را واگذار کردم و «زندگی خصوصی» شد آن چه دیدید.
اما فیلم حاصل هم تحمل نشد، چون بدون تعارف، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب را، در خارج کردن انقلاب از مسیر اولیه و گرفتار ولع قدرت شدن، به یک اندازه مقصر و شایسته شماتت میدانست و به هیچ جریان سیاسی باج نداده بود.
جنایت و قتل همسر دوم در «زندگی خصوصی» تمثیل و دستاویزی بود برای نمایش انحطاط و سقوط جریان های سیاسی که خود را توجیه می کنند و مجاز می‌دانند که اخلاق را و حتی دین را قربانی هم کنند.

گلوله‌ای که ابراهیم کیانی در فیلم به شقیقه همسر صیغه‌ای خود شلیک می‌کند قرار بود نمادی از خشونتی باشد که زیر پوست منش سیاسی ما همیشه حضور دارد و به وقت لزوم سبع و بی رحمانه خود را نشان می‌دهد، قلع و قمع می‌کند و مانع را به هر قیمت از سر راه بر می‌دارد.

دیروز در آپارتمانی واقع در سعادت‌آباد این خشونت جلوه‌ای حقیقی یافت و گلوله‌هایی، نه تمثیلی، که حقیقی زنی -یک همسر و مادر- را به قتل رساند. به قول دوست خوش ذوقی: «زندگی خصوصی بعد از سال‌ها توقیف، دیروز سرانجام اکران شد.»
حال منتظرم ببینم آن‌ها که آن زمان دست در دست هم و متحد مانع نمایش فیلم «زندگی خصوصی» شدند و آن را از پرده پایین کشیدند، آیا امروز می‌توانند این حقیقت تلخ و موحش و این بازتاب صریح خشونت آمیخته با منش سیاسیون را هم سانسور کنند.»
پیش بینی داستان زندگی محمدعلی نجفی در سینمایی زندگی خصوصی

داستان فیلم سینمایی زندگی خصوصی


این فیلم روایت فردی به نام ابراهیم است که در ابتدا فردی تندرو بوده و پس از اخراج از مقام‌های دولتی خود به عنوان اپوزیسیون در روزنامه‌اش آغاز به انتشار مطالب جنجالی می‌کند؛ و شیوه زندگی اش بطور کامل تغییر می کند.

بازیگران فیلم سینمایی زندگی خصوصی


فرهاد اصلانی، هانیه توسلی و لعیا زنگنه از بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی حضور داشته اند.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی زندگی خصوصی


محمدحسین فرح بخش کارگردان فیلم و عبدالله علیخانی تهیه کننده آن است.
advertising