فرهاد اصلانی از کیفیت بالای سینمای ایران نسبت به کشورهای منطقه می گوید

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/12
فرهاد اصلانی از کیفیت بالای سینمای ایران نسبت به کشورهای منطقه می گویدفرهاد اصلانی یکی از داوران سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است. این بازیگر فیلم‌های بخش «جلوه‌گاه شرق» را مورد قضاوت قرار خواهد داد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، فرهاد اصلانی در مصاحبه‌ای مرتبط با جشنواره جهانی فجر، درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. وی در ابتدا از حضور در هیئت داوران جشنواره به شرح زیر سخن گفت:

داوری ما در بخش آسیا بود و این موضوع فرصتی برای من پیش آورد تا فیلم‌های منطقه را ببینم که تجربه‌ای دوست داشتنی بود.

فرهاد اصلانی در ادامه با اشاره به اینکه پیش از تماشای فیلم‌های حاضر در جشنواره تصور شفافی از سینمای منطقه نداشته است، گفت:

در مقایسه‌ای که در آن دوره انجام دادم، متوجه شدم سینمای ایران واقعاً در جایگاهی بالاتر از کشورهای منطقه قرار دارد و این برای شخص من دست‌آورد مهمی بود.

این بازیگر نام‌آشنا درباره داوران خارجی و نگاهشان به فیلم‌های ایران چنین گفت:

آنها کاملاً تحت تاثیر کیفیت و سوژه‌های متفاوت آثار ایرانی بودند؛ تا آنجا که در آن دوره در بخش «جلوه گاه شرق» دو جایزه به سینمای ایران رسید.

فرهاد اصلانی در انتها درباره کیفیت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر صحبت کرد:

از لحاظ اجرایی جشنواره جهانی فیلم فجر معقول و با کیفیت برگزار می‌شود ولی برای رسیدن به کیفیت جشنواره‌های بزرگ جهانی هنوز باید تلاش کنیم.

فرهاد اصلانی بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران است. این بازیگر مدتی پیش فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» و اکنون فیلم‌های «جن زیبا» و «متری شیش و نیم» را روی پرده دارد. اصلانی همچنین در سریال جدید مهران مدیری یعنی «هیولا» جلوی دوربین رفته است. این بازیگر سینمای ایران وظیفه داوری را در بخش جلوه‌گاه شرق سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به همراه افرادی مانند عمار جمال، سالومه دموریا، احمد بویاجی اوغلو و سوهان پانشا برعهده خواهد داشت.
advertising