چرا تیزرهای تبلیغاتی فیلم چهار انگشت از تلویزیون پخش نشد

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/11
چرا تیزرهای تبلیغاتی فیلم چهار انگشت از تلویزیون پخش نشدفیلم سینمایی چهار انگشت جزو هفت فیلمی است که برای نوروز 98 به اکران در آمده اند و پس از گذشت حدود دو هفته از اکران توانسته به فروش نسبتا خوبی نیز دست پیدا کند. اما نکته ای که قابل توجه است پس از گذشت حدود 14 روز هیچ تیزر تبلیغاتی از این فیلم کمدی در تلویزیون پخش نشده است. علت این عدم پخش تبلیغ آیین بودا عنوان شده است.

حامد محمدی که کارگردان این فیلم طنز است قبلا نیز فیلم اکسیدان را ساخته که مجوز نمایش نگرفت. تازه ترین اثر او نیز با حاشیه هایی همراه بوده است اول سانسورهای مکرر فیلم و حال نیز عدم پخش تیزرهای تبلیاتی. اما آن چه که مسلم است این است که با توجه به این تحریم های شدید باز هم فیلم توانسته فروش موفقی در سینما داشته باشد.

و این در حالی است که تلویزیون تیزر شش فیلم سینمایی دیگر اکران نوروز را به دفعات پخش کرده است اما بخاطر تبلیغ آیین بودا در فیلم هیچ تیزر تبلیغاتی از چهار انگشت پخش نشده است.

دست اندرکاران این فیلم اعلام کرده‌اند که مسئولان تلویزیون به پخش کننده «چهار انگشت» گفته‌اند که تیزرهای این فیلم به دلیل تبلیغ بوداگرایی و آیین بودا اجازه پخش از تلویزیون ندارد، حتی پس از چندین اصلاحیه همچنان واحد بازرگانی منتظر دستور مقامات بالای تلویزیون جهت پخش تیزرهای تلویزیونی این فیلم است.

از بازیگران فیلم جواد عزتی بازیگر پولساز ایران که حضورش موجب فروش موفق فیلم های می شود و امیر جعفری هستند. داستان فیلم درباره دو دوست است که به دلایلی به کامبوج سفر می کنند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که از سال گذشته همزمان با پروانه نمایش از تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی تعهد گرفته می‌شود که به جز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آگهی‌های تبلیغاتی‌شان را به هیچ رسانه فارسی زبان ندهند.

«چهار انگشت» دومین همکاری حامد محمدی با امیر جعفری و جواد عزتی پس از فیلم «اکسیدان» است و داستان این فیلم کمدی درباره دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند و در این سفر درگیر مشکلاتی می‌شوند.

فیلم سینمایی چهار انگشت توانسته تا کنون حدود 2 میلیارد تومان فروش داشته باشد.
advertising