صحبت های نرگس آبیار درباره فیلم شبی که ماه کامل شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/15
صحبت های نرگس آبیار درباره فیلم شبی که ماه کامل شدنرگس آبیار زاده 6 اسفند 1350 در تهران نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی و همسر محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده سینما است.

نشست خبری فیلم شبی که ماه کامل شد با حضور نرگس آبیار (نویسنده و کارگردان)، محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده)، هوتن شکیبا، شبنم مقدمی، فرشته صدرعرفایی و پدرام شریفی (بازیگران) و برخی دیگر از عوامل فیلم با اجرای حمید مدقق در سانس آخر از پنجمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

نرگس آبیار (نویسنده و کارگردان) در این نشست درباره اینکه چطور به سراغ چنین پروژه‌ای رفته، اظهار داشت: موضوع این فیلم سال‌ها قبل من را درگیر کرده بود و اخبار آن را دنبال می‌کردم و همیشه پرداختن به آن برایم جالب و جذاب بود. سال گذشته طرح این کار به من پیشنهاد شد و چون نگاه زنانه‌ای داشت، تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم. چراکه زن‌ها در فیلم‌های من نقش ویژه‌ای دارند.
صحبت های نرگس آبیار درباره فیلم شبی که ماه کامل شد
وی همچنین درباره طولانی بودن فیلم توضیح داد: اینکه ما چند سال است در حال جا انداختن این موضوع هستیم که فیلم باید 90 دقیقه باشد، اتفاق خوبی نیست چراکه نمی‌توان سیر تحول یک آدم را در ۹۰ دقیقه نشان داد و اگر به این صورت عمل کنیم فیلم الکن باقی می‌ماند.

این کارگردان درباره موضوع حساس فیلم گفت: موضوع من دستگیری عبدالمالک ریگی نبود بلکه خواستیم که از طریق فائزه و موضوع عشق به رادیکال مذهبی آن منطقه نگاه کنیم و نشان دهیم که در چنین شرایطی حتی عشق هم می‌تواند قربانی چنین تفکراتی شود.

این کارگردان در پایان گفت: من یک فیلم کاملا زنانه ساختم و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار گیرد. فیلمسازی کار بسیار سختی بوده و گاهی منتقدان خیلی بی‌رحمانه نقد می‌کنند.
advertising