نقش زنان در قیام امام زمان

سبک زندگیدین و زندگی

- 97/12/10
نقش زنان در قیام امام زمانحکومت عدل الهی با هدایت منجی بشریت، با یاری سیصد و اندی اصحاب خاص (به عنوان کارگزاران تشکیل حکومت) در جهان برقرار می‏گردد. این سازمان حکومتی از عناصر مختلفی تشکیل گردیده است که در این مشارکت، زنان نیز به سان مردان سهیم‏اند.

امام صادق(ع) در حدیثی، به نقش زنان در یارى دادن به امام مهدی(ع) اشاره نموده، مى فرماید:
سیزده زن همراه قائم اند.... زخمى ها را مداوا مى کنند و بیماران را نگاه مى دارند، همان گونه که با پیامبر خدا(ص) بودند...: قِنوا دختر رشید، اُمّ اَیمَن، حَبابه والبى، سمیه (مادر عمّار یاسر)، زبیده، اُمّ خالد اَحمسى، اُمّ سعید حنفى، صبانه ماشطه و اُمّ خالد جُهَنى.

پیامبر خدا (ص) در حدیثی مى فرماید


فرمان رواى شرق به سوى فرمان رواى غرب مى رود و او را مى کشد. سپس فرمان رواى غرب به سوى فرمان رواى شرق مى رود و او را مى کشد و لشکرى را به مدینه روانه مى کند که به زمین فرو مى روند. آن گاه لشکرى را روانه مى کند که گروهى از اهل مدینه را اسیر مى کنند و پناهنده اى به حرم [مکّه ] پناه مى برد و مردم مانند پرندگان پراکنده از هر سو مى آیند و بر گرد او جمع مى شوند تا آن که سیصد و چهار ده نفر به گِردش فرا هم مى آیند و زنانى هم میان آنان هستند. پس بر هر گردنکش و فرزند گردنکشى چیره مى شود و چنان عدالتى از خود نشان مى دهد که زندگان، آرزو مى کنند مردگانشان بیایند و آن را ببینند. او هفت سال یا اگر بیشتر شود، چهارده سال زنده مى ماند و آن گاه زیر زمین بودن، بهتر از روى آن بودن است.

1. دلائل الإمامة: ص ۴۸۴ ح ۴۸۰.
2. المعجم الأوسط: ج ۵ ص ۳۳۴ ح ۵۴۳۷.
advertising