اشتباهاتی که محبوبیت شما را کم میکند

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/21
اشتباهاتی که محبوبیت شما را کم میکند

اشتباهاتی که به محبوبیت شما لطمه وارد می کند


مهم ترین رفتارهایی که باعث می شوند افراد دوست داشتنی جلوه نکنند، چه هستند. آنچه در این مقاله می خوانید، نتیجه ی مطالعات دکتر بردبری است، پس مراقب باشید که این رفتارها غافل گیرتان نکنند.

تظاهر به فروتنی


همه ما در زندگی روزمره با آدم هایی روبرو شده ایم که پشتِ نقاب فروتنی و تواضع، مدام از خودشان تعریف می کنند و لاف می زنند. اما حقیقت این است که همه می توانند آن را از پس این نقاب تشخیص دهند. این تظاهر، لاف زدن را حتی اعصاب خُردکن تر هم می کند؛ چرا که قضیه دیگر تنها لاف نیست، بلکه تلاشی در جهت فریبِ طرف مقابل هم هست.

زیادی جدی بودن


مردم به سمت کسانی تمایل پیدا می کنند که پراحساس باشند. البته افراد پراحساس هم اگر غرق در کار شوند، ممکن است بیش از حد جدی یا بی علاقه جلوه کنند. افراد محبوب بین علاقه شان به کار و خوش گذرانی، اعتدال ایجاد می کنند. آنها در محل کار جدی و در عین حال معاشرتی هستند و کارهایشان را در مدت زمان کوتاهی به انجام می رسانند؛ چرا که از لحاظ اجتماعی عملکرد مؤثری دارند.

نپرسیدن پرسش کافی


بزرگترین اشتباهی که افراد در گفتگوها مرتکب می شوند، تمرکز روی چیزی است که خودشان می خواهند بگویند یا اینکه آنچه طرف مقابل می گوید، چه تأثیری روی آنها خواهد داشت. این تمرکز آن قدر از حد فراتر می رود که اصلا نمی شنوند طرف مقابل چه می گوید. البته واژه ها بلند و واضح شنیده می شوند، اما معنایی برای ذهن ندارند. برای اجتناب از این مسئله، روش آسانی وجود دارد و آن هم پرسیدن سؤال های فراوان است. مردم دوست دارند بدانند که شما به حرف هایشان گوش می دهید. در اینجاست که کار ساده ای مثل مطرح کردنِ پرسشی واضح نشان می دهد که شما گوش می کنید و اهمیت هم می دهید. تعجب خواهید کرد اگر بدانید فقط با پرسیدن، چقدر احترام و توجه از سوی دیگران به دست می آورید.

استفاده بی موقع از موبایل


هیچ چیزی مانند اس ام اس های وسط گفت و گو یا حتی نگاه سریعی به موبایل، باعث نمی شود مخاطب تان از شما رو برگرداند. وقتی حواس تان به گفت وگو باشد، همه ی انرژی تان را روی آن متمرکز می کنید. وقتی در گفت وگویی غوطه ور می شوید، برای تان جالب تر و در عین حال مؤثرتر می شود.

سخن چینی


انسان ها وقتی سخن چینی می کنند، در حقیقت دیدی منفی نسبت به خود ایجاد می کنند. اگر کم لطفی در صحبت درباره ی بدی ها یا بدشانسی های دیگران به گوش آنها برسد، نهایتا شاید منجر به جریحه دار کردن احساسات شان شود، اما مطمئنا موجب می شود شما منفی و کینه توز به نظر برسید.

داشتن ذهن بسته


اگر می خواهید دوست داشتنی باشید، باید فکری باز داشته باشید. این فکر باز باعث می شود دیگران به شما نزدیک شوند و به نظرشان شخصیت جالبی بیایید. هیچ کس نمی خواهد با کسی گفت وگو کند که از قبل در ذهنش قضاوتی شکل داده است و تمایلی به شنیدن ندارد.برای از بین بردنِ تصورات و قضاوت هایی که از پیش شکل گرفته اند، باید دنیا را از دریچه ی چشم دیگران ببینید. برای این کار نیازی نیست حتما آنچه را که آنها باور دارند، شما هم باور کنید یا حتی از رفتارشان چشم پوشی کنید؛ بلکه یعنی آن قدر از قضاوت ها فاصله بگیرید که واقعا بفهمید چه چیزی باعث می شود چنین رفتاری داشته باشند.

اشتراک گذاری بیش از حد در شبکه های اجتماعی


مردم معتقدند افرادی که بیش از حد در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری می کنند، به این خاطر این کار را انجام می دهند که تشنه ی پذیرش از سوی دیگران هستند؛ اما مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) ثابت کرده است که این اشتراک گذاریِ بیش از حد، در واقع علیه آنها عمل می کند و باعث می شود دیگران از آنها خوش شان نیاید. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می تواند شکل بیان مهمی باشد؛ اما باید متفکرانه و با کنترل انجام شود. وقتی پای محبوبیت به میان می آید، اینکه مدام به همه بگویید برای صبحانه و نهار و شام چه خوردید و یا اینکه امروز چه چیزی خریدید و فردا قرار است چه بخرید، بیشتر از آنکه مفید باشد، مضر است.
کلام آخر : وقتی متوجه شوید که دیگران چه برداشتی از اقدامات شما می کنند، قدم بزرگی در مسیر محبوبیت برداشته اید.
advertising