با خواص شیرین بیان آشنا شویم

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/10/05
با خواص شیرین بیان آشنا شویم

رفع کک و مک از خواص شیرین بیان


نصف یک قاشق چای خوری عصاره‌ی شیرین بیان را با 4 قاشق چای خوری روغن جوجوبا ترکیب کنید و سپس، آن را در یک بطری تمیز نگهداری کنید. برای رفع کک و مک صورت، با استفاده از یک تکه پنبه، این ترکیب را روی نواحی مورد نظر پوست بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس، پوست‌تان را با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.


درمان بیماری حرکت با شیرین بیان


مصرف شیرین بیان به کاهش و کنترل علائم بیماری حرکت، در همه‌ی آدم‌ها، کمک می‌کند. جهت اجتناب از بروز احساس ناراحتی هنگام سفر می‌توانید مقداری آب نبات شیرین بیان نوش جان کنید.

خواص شیرین بیان رفع میخچه


برای خلاصی از میخچه، نخست، یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را اندکی روغن خردل ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس، قبل از خواب، این خمیر را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. آن‌ گاه، آن ناحیه را با یک باند ببندید و اجازه دهید تا صبح به همین شکل باقی بماند. در نهایت، آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید.

درمان زخم های دهانی از خواص شیرین بیان


برای درمان زخم‌های دهانی لازم است به اندازه‌ی یک قاشق غذاخوری شیرین بیان را خرد کنید، و سپس آن را در ظرفی حاوی دو فنجان آب بریزید. اکنون حدود دو تا سه ساعت صبر کنید تا شیرین بیان به خوبی در آب خیس بخورد. در نهایت، با استفاده از این محلول، چندین بار در روز دهان‌تان را بشویید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا رخم‌های دهانی‌تان بهبود یابند.

درمان گوش درد از خواص شیرین بیان


استفاده از خمیر شیرین بیان و روغن حیوانی یا کره‌ی تصفیه شده نیز می‌تواند به درمان موثر گوش درد کمک کند. به آسانی می‌توانید مقداری روغن حیوانی را گرم کنید و با استفاده از پودر شیرین بیان خمیر غلیظی بسازید. سپس، این خمیر را روی نواحی اطراف گوش‌تان (فقط قسمت‌های خارجی گوش) بمالید تا درد به سرعت تسکین یابد. این درمان خانگی، یکی از موثرترین روش‌ها برای تسکین گوش درد است که باید مرتبا انجام‌اش دهید.

درمان غدد متورم از خواص شیرین بیان


نخست، یک فنجان شیرین بیان خشک شده، یک چهارم فنجان گل بابونه‌ی خشک شده، 2الی 3قاشق غذاخوری میخک کامل، و نصف فنجان ورقه‌ی دارچین را با هم ترکیب کنید و آن را در یک ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید. قبل از استفاده، 2 تا 3قاشق غذاخوری از این ترکیب را در ظرفی حاوی چند فنجان آب سرد بریزید. سپس، آن را به یک ماهیتابه‌ی تمیز منتقل کنید و با حرارت ملایم بجوشانید. اکنون، حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت۱۰ دقیقه با شعله‌ی کم حرارت ببیند. در نهایت، این دمنوش را در یک لیوان بزرگ بریزید، صاف کنید، و نوش جان فرمایید.

درمان سوزش سر معده از خواص شیرین بیان


برای کاهش این التهاب، به آسانی می‌توانید پیش از غذا، تکه‌ی کوچکی از شیرین بیان را به آرامی بجوید. این کار به درمان سوزش سر معده و زخم معده، و هم‌چنین پیشگیری از رشد باکتری‌های مضر در معده کمک می‌کند.

درمان گرفتگی سینه از خواص شیرین بیان


دو راه برای استفاده از شیرین بیان برای درمان گرفتگی سینه وجود دارد. به این منظور فقط کافی از شیرین بیان، پودر زنجبیل، و مقداری آب داغ تهیه کنید. در روش اول، نخست باید شیرین بیان را در آب داغ بریزید.5 الی 7دقیقه منتظر بمانید تا شیرین بیان در آب داغ دم بکشد، سپس این دمنوش را صاف کنید. توصیه می‌شود، روزی دو بار از این دمنوش میل کنید. در روش دوم، باید به مقدار مساوی، پودر شیرین بیان و پودر زنجبیل را با هم ترکیب کنید. سپس، مقداری آب داغ به آن‌ها اضافه کنید. در نهایت این محلول را خوب به هم بزنید و روزی دو الی سه مرتبه نوش جان کنید.

درمان معده درد از فواید شیرین بیان


نخست، یک قاشق چای خوری شیرین بیان و یک قاشق چای خوری رازیانه را در یک فنجان آب ولرم بریزید. سپس، چند دقیقه صبر کنید تا این مواد در آب گرم دم بکشند. اکنون، این دمنوش را از صافی عبور دهید و بنوشید. یا این‌که، هر وقت احساس درد معده داشتید، می‌توانید یک فنجان دمنوش شیرین بیان بنوشید.

درمان گر گرفتگی از خواص شیرین بیان


به این منظور، می‌توانید نصف قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در آب حل کنید و روزی 2 بار بنوشید. هم‌چنین، می‌توانید با افزودن5گرم شیرین بیان خرد شده به یک فنجان آب در حال جوش، و صاف کردن آن، دمنوش شیرین بیان تهیه کنید؛ این دمنوش را روزی دو بار نوش جان کنید.

درمان تنگی کانال عصب مچ دست


برای درمان تنگی کانال عصب مچ دست (یا تونل کارپال) می‌توانید از دمنوش یا عصاره‌ي شیرین بیان استفاده کنید. با وجود این، قبل از استفاده از این داروی گیاهی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

درمان گرفتگی صدا از خواص شیرین بیان


یک قاشق چای خوری شیرین بیان خشک شده را به مدت 5تا 10دقیقه، در ظرفی حاوی یک فنجان آب بجوشانید. این جوشانده را از صافی عبور دهید و روزی 4مرتبه بنوشید. هم‌چنین، می‌توانید برای درمان گرفتگی صدا از آب نبات‌های شیرین بیان نیز استفاده کنید.

درمان خشکی گلو از خواص شیرین بیان


برای درمان خشکی گلو با استفاده از شیرین بیان، باید یک قاشق غذاخوری شیرین بیان را در یک فنجان آب جوش بریزید. سپس، اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد و این دمنوش را روزی 2 الی 3 مرتبه بنوشید. این کار به تسکین علائم خشکی گلو کمک می‌کند.

درمان تبخال دستگاه تناسلی با شیرین بیان


یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با نصف قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید. سپس، آن را روی تبخال‌های دستگاه تناسلی بمالید و اجازه دهید چندین ساعت روی آن‌ها بماند. این کار را روزی 3 الی 4 مرتبه تکرار کنید. یا این‌که می‌توانید، لایه‌ی نازکی از عصاره‌ یا کرم شیرین بیان را روی نواحی آسیب دیده بمالید تا مشکل‌تان به سرعت تسکین یابد.

درمان خارش مقعد از خواص شیرین بیان


ابتدا شیرین بیان، هل، و آمله (انگور فرنگی هندی) را بو بدهید، و سپس آسیاب کنید؛ یک چهارم قاشق چای خوری از پودر حاصل را با یک قاشق چای خوری عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید. در نهایت، برای تسکین علائم خارش مقعد، روزی یک بار از این ترکیب میل کنید.

درمان فشار خون پایین با شیرین بیان


شیرین بیان حاوی خواص مفید زیادی است؛ یکی از آن‌ها، درمان بسیار موثر فشار خون پایین است. نخست، شیرین بیان و آب داغ را در یک قوری بریزید. سپس، درب قوری را بپوشانید و اجازه دهید شیرین بیان به مدت 7 الی 10 دقیقه در آب داغ دم بکشد. اکنون، این دمنوش را صاف کنید. این دمنوش را مصرف کنید تا فشار خون‌تان افزایش یابد. با نوشیدن روزانه‌ی دمنوش شیرین بیان می‌توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

درمان عفونت قارچی کشاله‌ی ران با شیرین بیان


نخست، 6 قاشق چای خوری پودر شیرین بیان خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و کاملا به هم بزنید. سپس، آب را به مدت چندین دقیقه بجوشانید و در نهایت، شعله را کم کنید و اجازه دهید 10 الی 15دقیقه‌ی دیگر نیز به آرامی حرارت ببیند. اکنون، یک پارچه‌ی نخی تمیز را به آن آغشته کنید و روی نواحی ‌آسیب دیده بمالید. این کار را حداقل روزی دو بار انجام دهید.

درمان آفت های دهانی با شیرین بیان


طبق نتایج مطالعاتی که توسط آکادمی دندانپزشکی عمومی به عمل آمد، استفاده از چسب‌های حاوی عصاره‌ی شیرین بیان روی آفت‌های دهانی می‌تواند ظرف 7 روز به درمان این مشکل کمک کند. هم‌چنین، می‌توانید جهت مقابله با این معضل، از عصاره‌ی شیرین بیان خام نیز استفاده کنید.

درمان برونشیت از خواص شیرین بیان


برای درمان برونشیت، نخست باید شیرین بیان خشک را آسیاب، و آن را به پودر تبدیل کنید. سپس، یک قاشق چای خوری از این پودر را در یک فنجان آب حل کنید. اکنون، محلول آب و شیرین بیان را حداقل به مدت 10 دقیقه بجوشانید. در نهایت، آن را صاف کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. این محلول را روزی دو بار،‌به مدت یک هفته، میل کنید.

خواص شیرین بیان, سفید کردن دندان


جهت استفاده از شیرین بیان برای سفید شدن دندان، می‌توانید به آسانی تکه‌ی کوچکی از شیرین بیان خشک شده را بجوید. این کار هم‌چنین به رفع لکه‌های روی دندان‌ها نیز کمک می‌کند.

درمان خلط از خواص شیرین بیان


نخست، یک قاشق چای خوری شیرین بیان خشک شده را در یک فنجان آب حل کنید و آن‌ها را بجوشانید. سپس، این جوشانده را صاف کنید و روزی ۳مرتبه از آن نوش جان کنید. این جوشانده به کاهش خلط در گلو و تسکین سریع آن کمک می‌کند.

درمان تبخال با شیرین بیان


برخی مطالعات نشان می‌دهند، ماده‌ی موجود در شیرین بیان به نام گلیسیرریزین به نابودی ویروس تبخال کمک می‌کند. اندکی پودر شیرین بیان را روی تبخال‌های‌تان بمالید. یا این‌که، مقداری پودر شیرین بیان را با مقداری اندکی چربمایه‌ی سبزیجات خالص ترکیب کنید تا شکل خامه به خود بگیرند. آن را به تبخال‌های‌تان بمالید.

درمان آسیب های کبدی از خواص شیرین بیان


عصاره‌ی شیرین بیان به درمان بیماری‌ کبد چرب غیر الکلی کمک می‌کند. ابتدا باید شیرین بیان آسیاب کنید تا به پودر نرمی تبدیل شود. این پودر را در مقدار اندکی آب جوش حل کنید و از آن یک دمنوش تهیه کنید. چند دقیقه‌ای صبر کنید و سپس، آن را بنوشید.
advertising