برای کاهش وزن چطور از چای سبز استفاده کنیم

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 98/04/07
برای کاهش وزن چطور از چای سبز استفاده کنیم

بهترین راه استفاده از چای سبز برای کاهش وزن


برآورد شده است که هر سال بیش از 80 میلیارد فنجان چای سبز در کشور آمریکا مصرف می شود، به خصوص به دلیل اینکه از طعمش بسیار لذت می برند اما آیا می دانید که چای سبز برای کاهش وزن مفید است؟ به نظر می رسد این برگ منحصر به فرد برای افزایش میزان کافئین هر روز صبح مفید است. مزایای بسیاری از چای سبز وجود دارد و لذت بردن از رژیم چای سبز یا اضافه کردن عصاره آن به محصولات بهداشتی و زیبایی می تواند در وزن کلی شما در پایان روز تاثیرگذار باشد.

مزایای سلامتی چای سبز چیست


نه تنها آب را طعم دار می کند، بلکه چای سبز پر از مزایای سلامتی است. گذاشتن چای در آب جوش باعث می شود که ترکیبات زیست فعال خود را جذب کند. برگ های چای سبز دارای ترکیبات ضد التهابی و سم زدایی هستند که به محافظت از بدن شما در برابر تهدید رادیکال های آزاد کمک می کند ؛ با این حال، مفیدترین سود عمیق چای سبز آنتی اکسیدان ها (به ویژه کاتچین) هستند. EGCG شایعترین کاتچین در چای سبز است و برای افزایش سوخت و ساز بدن مشهور است. با این حال، آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می کند؟ اجازه دهید به حقایق نگاه کنیم.

استفاده از چای سبز برای لاغری


به تازگی، چای سبز به عنوان یک محصول کاهش وزن به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.مکمل های چای سبز در سال 2015 به میزان 140 میلیون دلار به فروش رسیده و در جهان، دومین نوشیدنی محبوب جهان است و تنها با آب مصرف می شود.
از آنجا که هر فنجان چای سبز حاوی تقریبا هیچ کالری نبست، چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث افزایش کارایی بدن شما برای سوختن انرژی شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز حاوی فلاونوئیدها هستند که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن شما هستند.

مزایای چای سبز برای کاهش وزن


برخی مطالعات نشان می دهد که جایگزینی چای با نوشیدنی های پر کالری می تواند منجر به یک پوند کاهش وزن در هفته شود ؛ در واقع، چون چای سبز یک دیورتیک طبیعی است، این درمان ایده آل برای مبارزه با مشکلات احتباس مایعات و التهاب کلیه بافت است به همین علت، برخی برآوردها نشان می دهند که مصرف چای سبز به طور مرتب می تواند چربی بدن را تا 19 درصد کاهش دهد.
حتی کافئین سبزی چای باعث کاهش وزن می شود؛ نوشیدن چای سبز هر روز کاهش وزن را ساده می کند، زیرا کافئین آن را به عنوان یک محرک عمل می کند که عملکرد ورزش را بهبود می بخشد و باعث سوزش چربی در روند ورزش می شود.
در حالی که هر فنجان حاوی فقط یک چهارم کافئین یک فنجان قهوه را دارد، هنوز هم به اندازه کافی اس به شما کمک می کند. آن را برای شروع احساس مزایای سلامتی زیادش نمی کند، زیرا اکثر مردم پس از حدود سه فنجان در روز متوجه نتایج آن می شوند.
نوشیدن چای سبز نیز ممکن است باعث سوزاندن چربی در طول ورزش شود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که چای سبز را قبل از ورزش مصرف کرده اند، 17 درصد بیشتر از افرادی که فاقد چربی هستند، سوزانده می شوند، و تحقیقات دیگر نشان می دهد که چای سبز به طور خاص به بدن شما کمک می کند که چربی بیشتری بسوزاند و در دراز مدت سبب کاهش وزن بدن می شود.
وزن واقعی شما با چای سبز کم می شود، و همچنین به کاهش چربی شکم کمک می کند ؛ چربی زیر جلدی (شکم) به عنوان خطرناک ترین خطر است، زیرا به شدت با التهاب، مقاومت به انسولین، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن ارتباط دارد چون چای سبز به طور خاص سطوح این نوع چربی را کاهش می دهد، این نوشیدنی مفید است، حتی اگر کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشید.

علت لاغری با استفاده از چای سبز چیست


چگونه می توان چای سبز را برای کاهش وزن مصرف کرد :
برای به دست آوردن مزایای چای سبز برای کاهش وزن، به فهمیدن اینکه چگونه باید آن را مصرف کنید، نیاز دارید. مرکز پزشکی مریلند توصیه می کند که 2 تا 3 فنجان در روز بنوشید زیرا هر فنجان حاوی حدود 200 میلیگرم کاتچین است با این حال، نوشیدن چای سبز به طور منظم برای کاهش وزن به اندازه خوردن مکمل هایش مفید نیست. اغلب مطالعات درباره چگونگی چای سبز به کاهش وزن، با عصاره چای سبز ظاهر شود، که آن را در یک اندازه کوچک می خورند. در حالی که چای سبز معمولی نیز به شما کمک می کند که وزن سالم خود را حفظ کنید، منافع به اندازه مکملش چشمگیر نخواهد بود.
هنگامی که بحث لذت بردن از چای سبز پیش می آید، چگونگی دم کردنش می تواند تفاوت هایی را ایجاد کند ، مراقب باشید که آب را بیش از حد گرم نکنید، چون آب جوش به کایتچین ها آسیب می رساند. برای بهترین نتایج، آب را به جوش آورده، اما بگذارید برای ده دقیقه قبل از ریختن چای بماند. سپس آن را بر روی چای بگذارید، یک دقیقه صبر کنید دم بکشد. بسته به مزاج شما، می تواند طولانی تر دم بکشد یا کوتاه تر.
برخی از انواع چای سبز برای کاهش وزن بهتر از دیگران است ؛ ماتچا خیلی مغذی است، و وقتی این چای را می نوشید، نه فقط از آنها برای استفاده از آب رسانی خود استفاده کنید، بلکه مواد مغذی بالایی دریافت می کنید.
شما می توانید چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ،هر زمان که به طور معمول یک نوشیدنی پر از کالری می خورید ؛ چای سبز جایگزین خوبی برای نوشیدنی های قهوه شیرین و نوشیدنی های سودایی شیرین است و تنها چند هفته طول می کشد تا جوانه های طعم خود را به شیرینی طبیعی ظریف آن عادت دهید به این ترتیب، با مصرف کالری کمتر در طول روز، مصرف روزانه کالری کمتری خواهید گرفت، و از سطوح انرژی بالاتر و حتی افزایش سوخت و ساز خود را برای سوختن کالری تان لذت خواهید برد.

نحوه استفاده از چای سبز برای کاهش وزن


پیشنهادات رژیم ساده کاهش وزن و لاغری با چای سبز:
یک فنجان چای داغ فقط یک راه برای استفاده از چای سبز در کاهش وزن است.

اسموتی چای سبز و آووکادو


ترکیب چای سبز و آوکادو ترکیبی عالی از پروتئین، چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها را می سازند.فقط یک قاشق غذاخوری چای سبز، نصف آوکادو، یک موز و آب گرم را ترکیب کنید (حدود نیمی از فنجان). چای سبز را در آب گرم به مدت نیم ساعت قرار دهید و همه چیز را با هم در مخلوط کن بریزید تا اسموتی خوشمزه شما تهیه شود.

چای سبز با لیمو و زنجبیل


چای سبز، لیمو و زنجبیل همچنین می تواند باعث کاهش چربی در بدن شود و اضافه کردن آنها به فنجان روزانه شما می تواند مزایای طبیعی چای سبز را افزایش دهد.آب را به جوش بیاورید و چند دقیقه قبل از جوش آمدن خاموش کنید و برگ ها چای سبز را بریزید ؛ آب لیمو و یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را با آنها مخلوط کنید و اجازه بدهید 15 دقیقه بماند و لذت ببرید.
advertising