خواص و فواید کف دریا

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 98/03/23
خواص و فواید کف دریاخواص کف دریا با اینکه ممکن است برای برخی از افراد ناشناخته باشد ، بسیار متنوع است . کف دریا صدف داخلی جانوری دریایی به نام ماهی مرکب است که پس از مرگ حیوان به علت سبکی در روی آب دریا می افتد و مردم قدیم که از منشاء آن اطلاعی نداشته اند آن را کف دریا نامیده اند . جسمی است سبک وزن و سفید و متخلخل و از داروهای سمی است و اگر خورده شود کشنده می باشد .

خواص کف دریا


- از خواص کف دریا اینست که در قدیم افرادی که زیاد فربه بوده و می خواسته اند لاغر شوند ، مقداری از پودر کف دریا را با سرکه مخلوط کرده و بر بدن خود می مالیدند .
- اطباء سنتی جهت معالجه استسقای طبلی یعنی موقعی که شکم آب می آورد از کف دریا استفاده می کرده اند .
- این دارو در معالجه تراخم چشم اثر کم نظیری دارد و تصور این است که دارویی بهتر از آن در معالجه تراخم چشم نباشد . (اما برای معالجه تراخم باید زبدالبحر یا کف دریا را پوست گرفته و مغز نرم داخل آن را به صورت مغز بادام و به اندازه حدود سه تا پنج سانتیمتر می تراشند و پلک ها را می گردانند و با آن جوش های تراخم را می تراشند تا جوش ها متلاشی شوند و از انها خون خارج شود .)
- خواص کف دریا یا زبد البحر بسیار است. حتی این دارو برای حیوانات و پرندگانی مثل قناری هم مصرف دارویی دارد. یکی از کاربردهایش این است که قناری نوکش را با ان پاک میکند
- نقاشان برای صاف و براق کردن نقاشی خود از آن استفاده می کنند .
- وخواصی هم چون سفیدکننده دندان / کک و مک / لکه دور گردن ، سینه و دست ها / لاغری ، سلولیت / سرشار از کلسیم برای پرندگان
advertising