بهبود درد مفاصل با روش های درمانی طبیعی

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/11/25
بهبود درد مفاصل با روش های درمانی طبیعیاستئوآرتریت یکی از انواع شایع آرتریت می‌باشد که به دلیل سایش مفاصل رخ می‌دهد. در این بیماری، غضروف بین مفاصل از بین می‌رود و باعث می‌شوند که استخوان‌ها به هم برخورد کنند.چاقی فشار زیادی به زانوها و مفاصل ران وارد می کند و درد استئوآرتریت را بدتر می نماید. پس کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، یکی از راه های کنترل پیشرفت این بیماری می باشد. رژیم غذایی متعادل و تنوع داشته باشید و هرچه قدر می توانید ورزش کنید تا وزن خود را تحت کنترل درآورید.

برای درمان مفاصل ماساژ درمانی انجام دهید


التهاب عضلات ناشی از استئوآرتریت با ماساژ درمانی، تسکین می یابد.
ماساژ باعث به جریان افتادن خون و گرم شدن و تسکین درد می شود.
بهتر است از یک درمانگر ماساژ که بیماران استئوآرتریت را درمان کرده است، کمک بخواهید، زیرا ورم مفاصل بسیار حساس هستند و باید با احتیاط رفتار کنید.

ارتوتیک ها تسکین درد مفاصل


این وسایل می توانند از مفاصل روماتیسمی محافظت کنند و درد را تسکین دهند.
مفصل ملتهب را با باند، محکم می پوشانند تا از مفصل محافظت کند و فشارهای وارده بوسیله وزن بدن را از بین ببرد.
این باندها را برای مفاصلی که هم تراز نیستند نیز به کار می برند.
کفش مناسب نیز یکی دیگر از ارتوتیک ها می باشد.
می تواند فشارهای وارده در اثر راه رفتن را نابود کند.

طب سوزنی تسکین مفاصل


تحقیقات نشان داده طب سوزنی می تواند تا حدودی به بهبود درد آرتروز کمک کند. در تحقیقات دیگری که سال ۲۰۱۳ انجام گرفن محققان به این نتیجه رسیدند که این درمان جایگزین درد و گرفتگی را در افراد مبتلا به فیبرومالژیا بهبود می بخشد. پس اگر با سوزن ها مخالف نیستید می توانید به یک متخصص برای انجام این درمان مراجعه کنید، فقط به خاطر داشته باشید که در صورت نتیجه گرفتن باید مرتب پیگیر مراجعات بعدی باشید.

آب درمانی تسکین درد مفاصل


شنا کردن، ایروبیک آبی، و دیگر فعالیت های مربوط به آب می توانند بدون شدت بالا انعطاف و قدرت را بالا ببرند. تحقیقات نشان داده ورزش در آب می تواند درد را کاهش دهد و عملکرد فیزیکی را در افرادی که مبتلا به آرتروز اندام تحتانی هستند بهبود بدهد. همچنین در سال ۲۰۱۵ محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که یک دوره ورزش آبی ۴۵ دقیقه ای به کاهش درد استئوآرتریت زانو کمک می کند.

هنرهای رزمی تقویت عضلات


تای چی روشی است که می توانید با کمترین فشار عضلات اطراف مفصل ها را قوی کنید و دامنه حرکاتتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده ۱۲ هفته تمرین تای چی علائم درد، گرفتگی، و عملکرد فیزیکی را در افراد مبتلا به آرتروز بهبود می بخشد.

یخ کاهش درد مفاصل


متخصصین طب سنتی اعتقاد بر این است که روی مفصل را یخ گذاشته و رد را کاهش و درمان میکند
advertising